April 17, 2005
Dagens tips är speciellt nyttigt för dem notoriska Internetsurfarna som tycker det är jobbigt att använda knapparna i webbläsaren till att gå fram och tillbaka (genom besökta hemsidor).
För att enkelt, och framför allt snabbt, bläddra dig fram och tillbaka kan man hålla ner skift-tangenten och rulla upp eller ner på mushjulet. Det går mycket snabbat och man behöver inte röra musen.
Detta tips fungerar i både Internet Explorer och Firefox, förmodligen även i de flesta andra webbläsare.
- [email=anton@nordichardware.com]Jag har ett förslag till Dagens Tips![/email]
July 22, 2003
Tindy wrote: Smidigt tips, kör dock med MX510 själv så det var väl inte så användbart, men i skolan så 🙂
kör med IE 3.0 hemma och möss utan scroll i skolan så inte så nödvändigt tips, men ändå bra att veta. Funkar även med alt + piltangenterna (höger och vänster) om man nu bara skulle använda tangentbord.
ZIre wrote: Jag kan tänka mig att tipset i första hand är riktat till de som INTE haar en mus med fram och bakåt knappar :blink:
Du är inte så dum du inte... 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
August 16, 2003
För att enkelt, och framför allt snabbt, bläddra dig fram och tillbaka kan man hålla ner skift-tangenten och rulla upp eller ner på mushjulet. Det går mycket snabbat och man behöver inte röra musen.
om man nu inte ska behöva använda musen så är det väl nästan enklas att köra Alt + piltangent.
annars så skulle jag vilje ge pris dom dom som har upfunnit följande funktioner:
Ctrl + T
Ctrl + W
Ctrl + Tab
Ctrl + Shift + Tab
mouse 4
mouse 5
som exempel 🙂
November 27, 2003
Poontus wrote:
om man nu inte ska behöva använda musen så är det väl nästan enklas att köra Alt + piltangent.
annars så skulle jag vilje ge pris dom dom som har upfunnit följande funktioner:
Ctrl + T
Ctrl + W
Ctrl + Tab
Ctrl + Shift + Tab
mouse 4
mouse 5som exempel 🙂
Röra som i sidled, inte känna 😉 😛
//Andreas
February 5, 2005
Ett annat mycket smidigt sätt att gå frammåt och bakåt som dessutom inte kräver att man måste lyfta en hand och röra tangentbordet är om man har Opera, då det bara är att hålla in höger musknapp och dra vänster eller höger, då man har vant sig går det otroligt snabbt att bläddra frammåt eller bakåt!
1 Guest(s)