April 17, 2005
Dagens tips visar hur man kan ta bort boot-loggan som dyker upp när man startar upp Windows XP. Det kan göra laddningstiden av operativsystemet något snabbare, men var även medveten om att eventuella meddelande under boot-processen kan missas.
- Starta MSCONFIG genom att skriva "msconfig" i kör
- Tryck på Boot.ini fliken
- Bocka för alternativet "/noguiboot"
Efter din nästa omstart ska boot-loggan vara borta, bocka av samma alternativ för att återfå boot-loggan.
- [email=anton@nordichardware.com]Jag har ett förslag till Dagens Tips![/email]
November 27, 2003
Redfaction wrote: [quote=Delph1][quote=Redfaction]Boot.ini fliken finns inte där för mig..
Kör: c:boot.ini
lägg till /noguiboot efter det system du bootar med. 😉
//Andreas
Jag fattar inte hur du menar, vet inte om de tär morgonen spm gör det eller nåt annat..:)
Start-menyen > Kör (win+R) > c:boot.ini
Efter:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
skriver du /noguiboot
>
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noguiboot
😉
//Andreas
February 26, 2003
Hauk wrote: Ni kunde väl tipsa om hur man byter ut den istället? Mycket roligare 🙂
http://www.stardock.com/produc...../bootskin/ enkelt att byta efter eget tycke 🙂
June 27, 2002
Delph1 wrote: [quote=Redfaction][quote=Delph1][quote=Redfaction]Boot.ini fliken finns inte där för mig..
Kör: c:boot.ini
lägg till /noguiboot efter det system du bootar med. 😉
//Andreas
Jag fattar inte hur du menar, vet inte om de tär morgonen spm gör det eller nåt annat..:)
Start-menyen > Kör (win+R) > c:boot.ini
Efter:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
skriver du /noguiboot
>
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noguiboot
😉
//Andreas
Skriver jag c:osv i kör så säger den bara att det inte går..:) Jaja min burk startar snabbt ändå..:)
March 5, 2002
Redfaction wrote: [quote=Fackamato]Redfaction: Den kanske är dold och skrivskyddad, remove those. :>
attrib -h -r -s msdos.sys 😎
Jag skrev det där i kör men det funkar inte sen ändå...:)
Hah
In i utforskaren, till c:, högerklicka boot.ini och ta bort dold/system/skrivskydd osv, fungerar det nu då?
1 Guest(s)