April 17, 2005
[Image Can Not Be Found]
Tumregeln på kylarmarknaden idag är att använda stora fläktar och heatpipes. Vissa mer kommersiella lösningar med vatten som kylmedia har även dykt upp. Men i övrigt är de flesta processorkylare baserade på samma grundtanke. Danska Danamics är en av få tillverkare som försökt innovera marknaden genom att experimentera med flytande metall som kylmedie. Nu är andra generationens kylare här, Danamics LMX, och det visar sig att våra danska vänner lärt sig både det ena och det andra sedan sist.
LM-10 både imponerade och svek oss. Dess förmåga att hålla saker och ting svalt utan fläktar med måttligt kraftfull hårdvara var imponerande. Utformningen och det höga priset var det inte. Idag kommer vi att titta på efterträdaren, LMX. Vi har hållit kontakten med Danamics sedan lanseringen av LM-10 och när de bekräftade att det skulle komma en ny och bättre kylare ville vi naturligtvis vara en del av det.
:: Danamics LMX - Andra Generationens Kylare med Flytande Metall
July 21, 2006
Har ni nån aning om hur kylaren presterar om den är monterad i ett chassi med dåligt luftflöde, blir det kanske ännu större skillnader i temp mellan LMX och de andra kylarna, eller minskar marginalen?
Undrar också hur mycket effekt PowerBoostern drar, i testet av LM10 skrev ni 30A, vilket är ganska mycket men då vet jag inte heller hur stor spänningen är. Ser dock att den nya PBn har en 10A säkring.
Och dom svarta trådarna som verkar komma från kylaren, ska dom anslutas till PBn eller? Hur långa är dom trådarna, och måste man använda PBn?
Jag skickar över dina frågor om PowerBoostern och tekniken på kylaren till Andreas och Jonas.
Men jag tänkte bara meddela att vi även kommer att testa LMX i vår andra testrigg som användes för vår senaste kylar roundup. Den kommer att läggas in i vår testdatabas där och jämföras mot betydligt flera kylare.
Kanske även kan kolla något på "chassiprestanda"
Tekniknörd som gillar att träna.
November 27, 2003
SS_The_Demon wrote: Har ni nån aning om hur kylaren presterar om den är monterad i ett chassi med dåligt luftflöde, blir det kanske ännu större skillnader i temp mellan LMX och de andra kylarna, eller minskar marginalen?
LMX skulle tjäna på det. Den aktiva pumpningen gör ju att man hela tiden kan flytta värmen.
Undrar också hur mycket effekt PowerBoostern drar, i testet av LM10 skrev ni 30A, vilket är ganska mycket men då vet jag inte heller hur stor spänningen är. Ser dock att den nya PBn har en 10A säkring.
Jag har ingen uppgift på det tyvärr, men det rör sig om några få W på sin höjd.
Och dom svarta trådarna som verkar komma från kylaren, ska dom anslutas till PBn eller? Hur långa är dom trådarna, och måste man använda PBn?
Det ska dom. Mer än tillräckligt för att nå en 3.5" plats. Jonas får ta de exakta måtten. Du måste inte, men utan den får du ingen ordentlig cirkulation och klart sämre prestanda än en luftkylare.
//Andreas
Ja det behövs lite innovation här faktiskt.
Korrekturen har sin förklaring, artikeln är ursprungligen skriven på engelska för NH.com och sedan översatt. Givetvis borde korrekturen vara bättre dock och det ska vi se över till nästa gång, nu kändes det dock viktigare att få ut artikeln i god tid och korrekturen blev något begränsad.
Tekniknörd som gillar att träna.
July 21, 2006
Mer än tillräckligt för att nå en 3.5" plats.
Ser för korta ut för ett P180 chassi tycker jag, iaf om man vill montera den i den nedre kammaren. Såg förresten att den enligt specsen tar upp två 3,25" platser pga höjden, men det nämnde ni inget om.
Kul med lite utveckling på luftkylarsidan, har ju mer eller mindre stått stilla sen heat-pipes blev teh shit.
Håller fullständigt med, väntat på nåt sånt här en längre tid nu och prestandan verkar ju onekligen vara på topp, men tyvärr även priset.
2 Guest(s)