Danamics LMX närmar sig med priser, recension på gång|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Danamics LMX närmar sig med priser, recension på gång
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 26, 2009 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Danamics förbereder sig i skrivande stund för att lansera sin andra generations CPU-kylare med flytande metall som kylmedie. Kylaren som heter LMX ska inte förväxlas med den tidigare modellen LM-10. Kylaren finns idag i vårt testlabb och vi har börjat leka lite med den nya kylaren men innan vi får säga något mer konkret själva kylaren kan vi i alla fall avslöja prislappen, som för efterträdaren är satt till 159 euro. Det är en saftig summa för en processorkylare men då tillkommer PowerBooster-enheten, två specialdesignade 120mm fläktar från SilenX, högkvalitativ kylpasta och monteringskit för alla nuvarande CPU-plattformar.

Kylaren har designats om för en mer stilren känsla men än så länge får vi nöja oss med att visa bilderna som redan idag finns på tillverkarens hemsida. Precis som vid lanseringen av föregångaren LM-10 har Danamics ett specialerbjudande för de första fyra veckorna;

To celebrate the LMX launch, we have decided to add two extra LED low noise 120mm fans by SilenX to the first customers. This offer will last for four weeks after the launch or as long as we have these packages in stock. We will of cause make access to purchasing of extra fans, if there is an increasing demand for these afterwards. You will soon receive a specific date for the official launch.

[Image Can Not Be Found]

Kika närmare på Danamic LMXs officiella hemsida för mer information och håll ögonen öppna.

SS_The_Demon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
1236300
October 26, 2009 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Fastsättningen för fläktarna ser ju imponerande ut, tror inte jag sett ett så enkelt system tidigare.

1180g utan fläkt, en stor bjässe med andra ord, LM-10 vägde väl 900g utan fläkt?
Och ser jag inte fel ser den ut att ha 5st heatpipes precis som föregångaren, även om de ser ut att vara bättre placerade den här gången?

Min gissning: Lite större och tyngre, 2 fläktar och bättre placering av heatpipesen gör att den kommer prestera aningen bättre än sin föregångare, såvida de inte hittat nåt bättre material än NaK-78 eller vad det nu hette, eller såvida de inte förbättrat det tidigare "receptet". Och för 160€ blir det dyrt, undrar om de kommer att erbjuda stöd för framtida plattformar för det priset, annars nej tack. Såvida jag inte blir motbevisad av era tester och på tal om det, när kommer recensionen?
Lite nyfiken blir man ju ändå:)

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1236324
October 26, 2009 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jasså, är det så den ser ut? 😉

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
1236353
October 27, 2009 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Är väldigt nyfiken på recensionen om inte denna kylare kan prestera så kommer nog Danamics floppa rejält och i värsta fall konka.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1236366
October 27, 2009 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

this wrote: Är väldigt nyfiken på recensionen om inte denna kylare kan prestera så kommer nog Danamics floppa rejält och i värsta fall konka.

Jag tror nog att Danamics har sitt på det torra, tillhör ett större företag som har sysslat med olika former av kylning i många år. De vet nog vad de gör hoppas jag. :bok:

SS_The_Demon
Kommer du hit ofta?
Medlem
1236403
October 27, 2009 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Jag tror nog att Danamics har sitt på det torra, tillhör ett större företag som har sysslat med olika former av kylning i många år. De vet nog vad de gör hoppas jag. :bok:

Vilket företag då? 😮

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
1236406
October 27, 2009 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Antagligen Dantherm som är etablerade på danska börsen.

Tycker de gjort en väldigt påkostad presentation av LMX kylaren, värd att se.
http://www.danamics.com/lmx/

Shikar
Member
Medlem
1236439
October 28, 2009 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

SS_The_Demon wrote: Vilket företag då? 😮

"As a company, Danamics is highly skilled, dedicated and informal. Today, Danamics is a part of the Dantherm Group, which was founded in 1958. Dantherm is known for its thermal expertise and holds worldwide manufacturing capacities. Dantherm is also listed on the Danish Stock Exchange. For more information about the Dantherm Group please visit http://www.dantherm.com"

Källa

SS_The_Demon
Kommer du hit ofta?
Medlem
1236441
October 28, 2009 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: "As a company, Danamics is highly skilled, dedicated and informal. Today, Danamics is a part of the Dantherm Group, which was founded in 1958. Dantherm is known for its thermal expertise and holds worldwide manufacturing capacities. Dantherm is also listed on the Danish Stock Exchange. For more information about the Dantherm Group please visit http://www.dantherm.com"

Källa

Åhå, missade tydligen det även fast jag tittade på deras hemsida embarassed

Shikar
Member
Medlem
1236442
October 28, 2009 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

SS_The_Demon wrote: Åhå, missade tydligen det även fast jag tittade på deras hemsida embarassed

Även solen har sina fläckar. wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 376
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL