April 17, 2005
Danamics förbereder sig i skrivande stund för att lansera sin andra generations CPU-kylare med flytande metall som kylmedie. Kylaren som heter LMX ska inte förväxlas med den tidigare modellen LM-10. Kylaren finns idag i vårt testlabb och vi har börjat leka lite med den nya kylaren men innan vi får säga något mer konkret själva kylaren kan vi i alla fall avslöja prislappen, som för efterträdaren är satt till 159 euro. Det är en saftig summa för en processorkylare men då tillkommer PowerBooster-enheten, två specialdesignade 120mm fläktar från SilenX, högkvalitativ kylpasta och monteringskit för alla nuvarande CPU-plattformar.
Kylaren har designats om för en mer stilren känsla men än så länge får vi nöja oss med att visa bilderna som redan idag finns på tillverkarens hemsida. Precis som vid lanseringen av föregångaren LM-10 har Danamics ett specialerbjudande för de första fyra veckorna;
To celebrate the LMX launch, we have decided to add two extra LED low noise 120mm fans by SilenX to the first customers. This offer will last for four weeks after the launch or as long as we have these packages in stock. We will of cause make access to purchasing of extra fans, if there is an increasing demand for these afterwards. You will soon receive a specific date for the official launch.
[Image Can Not Be Found]
Kika närmare på Danamic LMXs officiella hemsida för mer information och håll ögonen öppna.
July 21, 2006
Fastsättningen för fläktarna ser ju imponerande ut, tror inte jag sett ett så enkelt system tidigare.
1180g utan fläkt, en stor bjässe med andra ord, LM-10 vägde väl 900g utan fläkt?
Och ser jag inte fel ser den ut att ha 5st heatpipes precis som föregångaren, även om de ser ut att vara bättre placerade den här gången?
Min gissning: Lite större och tyngre, 2 fläktar och bättre placering av heatpipesen gör att den kommer prestera aningen bättre än sin föregångare, såvida de inte hittat nåt bättre material än NaK-78 eller vad det nu hette, eller såvida de inte förbättrat det tidigare "receptet". Och för 160€ blir det dyrt, undrar om de kommer att erbjuda stöd för framtida plattformar för det priset, annars nej tack. Såvida jag inte blir motbevisad av era tester och på tal om det, när kommer recensionen?
Lite nyfiken blir man ju ändå:)
April 24, 2007
this wrote: Är väldigt nyfiken på recensionen om inte denna kylare kan prestera så kommer nog Danamics floppa rejält och i värsta fall konka.
Jag tror nog att Danamics har sitt på det torra, tillhör ett större företag som har sysslat med olika former av kylning i många år. De vet nog vad de gör hoppas jag. :bok:
July 4, 2008
Antagligen Dantherm som är etablerade på danska börsen.
Tycker de gjort en väldigt påkostad presentation av LMX kylaren, värd att se.
http://www.danamics.com/lmx/
April 24, 2007
SS_The_Demon wrote: Vilket företag då? 😮
"As a company, Danamics is highly skilled, dedicated and informal. Today, Danamics is a part of the Dantherm Group, which was founded in 1958. Dantherm is known for its thermal expertise and holds worldwide manufacturing capacities. Dantherm is also listed on the Danish Stock Exchange. For more information about the Dantherm Group please visit http://www.dantherm.com"
July 21, 2006
Shikar wrote: "As a company, Danamics is highly skilled, dedicated and informal. Today, Danamics is a part of the Dantherm Group, which was founded in 1958. Dantherm is known for its thermal expertise and holds worldwide manufacturing capacities. Dantherm is also listed on the Danish Stock Exchange. For more information about the Dantherm Group please visit http://www.dantherm.com"
Åhå, missade tydligen det även fast jag tittade på deras hemsida
1 Guest(s)