August 22, 2005
För att hålla sig uppdaterad inom den lavinartade utvecklingen på PC-marknaden gäller det att hålla sig vaken och online en ansenlig tid varje dygn. Ett välanvänt knep är den svarta dryck som vi svenskar kallar kaffe.
Med ett nikotinladdat kaffe i kroppen finns det ofta mer energi att hämta, så känns det i alla fall. Och för studenten som sitter klistrad framför skärmen med sin magisteruppsats eller datorentusiasten som febrilt letar efter information om sin senaste hårdvarupryl är den meterlånga färden bort till kaffekokaren inte någon semestertripp direkt.
Att man sedan i all hets glömmer att dricka sin heliga dryck medan den håller rätt temperatur har orsakat mången bittra miner och onödiga transporter till kaffekokaren.
Den japanska pryltillverkaren Thanko verkar ha insett vidden av detta problem och har nu lanserat en genialisk produkt, nämligen USB CafePad.
USB CafePad är inget annat än en värmeplatta för din kaffemugg som får sin strömförsörjning från datorns USB-port.
[Image Can Not Be Found]
Hur väl denna pryl fungerar återstår att se men vi är övertygade om att flera av våra läsare hade varit villiga att investera i en USB CafePad om/när den blir tillgänlig här i vårt avlånga land.
Källa: Engadget
January 22, 2003
Finns redan i sverige, fast inte samma utseende och märke
September 1, 2002
silverbane wrote: Nikotin!? :O
tjyckfelsnisse framme igen? Eller satt du å bolmade när du skrev det? 😉
Alla lägger ju tobak i sitt kaffe vet du väl. 🙄
Undrar hur länge en bärbar dators batteri orkar med att driva den där värmeplattan. Den måste ju sluka en hel del energi.
silverbane wrote: Nikotin!? :O
tjyckfelsnisse framme igen? Eller satt du å bolmade när du skrev det? 😉
Haha ja något är det som inte stämmer i skallen i alla fall.
Det är fixat i nyheten nu i alla fall.. 😛
NES_Boy: Tack för tipset! Verkar vara en mer eller mindre identisk produkt, även om Thankos var lite snyggare tycker jag. Men det kanske inte spelar någon större roll?
Tekniknörd som gillar att träna.
December 31, 2001
Shlumpen wrote: Skulle hellre vilja ha en USB ColaPad, som kyler burken istället, men det kan jag ju hoppas på att få se 🙄
Ja exakt, som har en upphöjjning i mitten så att en 33 cl cola burk skulle passa perfa på den 🙂
Vore underbart att inte få sin läsk förstörd om man inte halsar i sig den på några minuter.
April 25, 2003
En sådan har jag haft i min ägo ett tag, dock annat utseende/tillverkare.
Min värmare håller drycken 45 grader ungefär, vilket borde räcka för att kaffet i inte ska bli så där äckligt halvkallt. Plattan drar 10W eller 2,5W (det satt en klisterlapp på min paket där det stod 2,5W. Drog jag bort den så stod det 10W) och håller 70 grader.
Min kaffevärmare funkar hur bra som helst, underbar LAN-pryl.
---EDIT---
Glömde tillägga att det är Sunbeam som tillverkat min..
Såg också att gtek säljer den jag har.
2 Guest(s)