August 22, 2005
Ett citat säger mer än tusen ord?
Vi tänker oss att ca 50 datorer skall visas upp under 3-4 veckor i mars 2004. Utställningen kommer att placeras i någon av Tekniska museets större utställningssalar.
Vi har skrivit några ord om denna utställning och har information för er som känner att ni har en dator värdig nog att synas på utställningen.
February 2, 2003
March 1, 2003
min gamla ibm PS/1...
http://helpdesk.nycenet.edu/Di.....ibm286.htm
den BLÅSTE in luft i nätaggregatet...
March 1, 2003
CPU: Intel 80286 at 10 Mhz. No slots (!), no serial Port (!), RAM: 1 Mb. (512 kB. on system board and 512 kB. module). Max. IBM on system: 2.5 Mb., max OEM on system: 7 Mb. with an expansion card on one of the memory slots. DRAM! ROM: 256 kB. (built in). One 3.5 inch 1.44 Mb. diskette drive (2 possible). Hard disk: 30 Mb. (no upgrade).
den flippade ur när jag installerade Windows95 på den...
när man sparade dokument i Works så kunde man döpa dom med endast åtta ( 8 ) tecken... man kom på fantastiska förkortningar... tex. Spelarlista Innebandy HerrJuniorer blev spibhj.filändelse... ahhh... allt var inte bättre förr...
November 29, 2001
ptz0n wrote: Åter igen blev min burk använd som bild för en artikel/nyhet 😀
[Image Can Not Be Found] Vet dock ej om jag ska vara med i utställningen men det låter lockande..
Jag tänkte att jag skulle frågat om det var ok om jag använde bilden, hoppas du inte misstycker.
1 Guest(s)