April 17, 2005
Sony har nu annonserat att de tre första filmerna som använder sig av dual-layer Blu-ray-skivor kommer att släppas snarast. Den första blir Click och kommer att komma ut i butik idag tisdag (läs i USA), medan de andra två; Black Hawk Down och Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby kommer att släppas den 14 november respektive 12 december. Samtidigt som Sony släpper Black Hawk Down kommer 20th Century Fox släppa Kingdom of Heaven, medan The Descent från Lion’s Gate väntas anlända senare i december. Alla dessa använder sig av 50GB dual-layer Blu-ray skivor och kommer därmed att vara fullproppade med inte bara högupplöst film utan även massa bonusmaterial.
February 19, 2004
Code Red wrote: kommer det vara flera upplösningar på samma skiva? 1080i och 720p exempelvis.
Så som jag tänker så spelar det ingen roll. Din programvara kommer anpassa bilden, och sen sett ur prestanda synpunkt spelar det nog ingen roll för oss då jag såg DVD filmer som gick perfekt på en 333mhz med 64mb ram. D vs att våra i jämförelse monsterdatorer bör hantera bildkvaliten som ingenting då det inte är en ökning i 10-20ggr utan mer 5 ggr. (sistnämnda siffror drog jag lite snabbt i huvudet)
Största problemet och för mig kanske ända är om gammla datorers IDE portar inte kan föra över information i den hastigheten. 😕
*edit
Jag kan tänka mig vilka äckliga priser som kan sättas på dessa filmer. Tvi för den amerikanska media industrin och deras hemska överpriser.
March 19, 2003
Poontus wrote: [quote=BarateaU]happ happ, skall bli trevligt med första riktiga HD materialet som inte har blivit sänt via kabel nätet/ satelit och sen någon tomte spelat in och kodat om osv.
jag håller med, och X264 borde vara kriminellt/straffbart.
Nja det vet jag inte om jag håller med om till fullo.
Ser fram imot när de tar över xvid också, men istället för att pumpa ner en 15gb .ts så kan det duga med en 4,3gb x264.
Behöver inte vara märkbar skillnad då inte .ts filen behöver alltid vara 100% ren heller.
Men svårt att säga mycket om det just nu när inte de har kommit nå riktigt media med riktig hd film på.
Kanske blir lite ändring då med x264, blir att se.
April 27, 2006
Jag längtar verkligen... Allt som behövs nu är en 1920*1080p-LCD/Plasma så är det Rock'n'Roll!
Jävla synd med en sak bara, har precis köpt en sprillans ny LCD-skärm till datorn som klarar 1680*1050 på 20,1 tum. Attans! Fan va gärna jag hade velat ha 1080p på denna...
1 Guest(s)