April 17, 2005
Dell har meddelat att man blir den första PC-tillverkaren att släppa datorer med en 1TB hårddisk. Man har slutit upp med hårddisktillverkaren Hitachi och kommer att lansera både XPS och Alienware system med den nya 7K1000 hårddisken. Datorsystem med 1TB lagringskapacitet är knappast en nyhet på konsumentmarknaden men detta blir första gången man lanserar datorer med En hårddisk på 1TB.
“This type of capability used to be available only to the largest corporations. With the spectacular advancement in hard drives and the engineering in our systems, we’re now able to bring it to consumers.”
August 7, 2003
With the spectacular advancement in hard drives and the engineering in our systems, we’re now able to bring it to consumers
Ja, det krävs ju en enorm! kunskap och tekniskt know-how för att kunna installera en disk på hela 1 TB i ett datorsystem. Det är liksom kunskap och kvalitè i systemet på en helt annan nivå än någon annan datortillverkare besitter. Det är bara DELL som kan lyckas med något så spektakulärt och jag böjer mig i avund och tillber dem som de tekniska GUDAR de är!!! :pray:
Laglorden wrote:
With the spectacular advancement in hard drives and the engineering in our systems, we’re now able to bring it to consumers
Ja, det krävs ju en enorm! kunskap och tekniskt know-how för att kunna installera en disk på hela 1 TB i ett datorsystem. Det är liksom kunskap och kvalitè i systemet på en helt annan nivå än någon annan datortillverkare besitter. Det är bara DELL som kan lyckas med något så spektakulärt och jag böjer mig i avund och tillber dem som de tekniska GUDAR de är!!! :pray:
Nja, helt fel ute är dom ju inte..
Hur många gånger ser man inte "Jag ser inte min nya hårddisk", eller "Jag ser inte hela min nya hårddisk" på diverse forum? Och då handlar det oftast om folk som byggt sina burkar själva.
😉
För övrigt så tolkar jag den där mening på ett annat sätt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 17, 2002
“This type of capability used to be available only to the largest corporations. With the spectacular advancement in hard drives and the engineering in our systems, we’re now able to bring it to consumers.”
Ja men goddag! För 10 år sen så var 100GB en kapacitet som bara var tillgänglig för stora företag.
Nä...stör mig på sånt reklamsnack....Använder tre meningar o säger en halv....*suck*
August 7, 2003
http://www.anandtech.com/stora.....&p=10
Our limited experiences to date with the Hitachi Deskstar 7K1000 have been terrific and beyond expectations. The overall performance of this drive has been phenomenal and is close enough to the WD1500ADFD Raptor drive that we consider it a worthy adversary.
Om det där stämmer verkar det som min nästa disk blir en sån 😀
August 7, 2003
We will test our Deskstar 7K1000 with AAM and NCQ turned on as AAM does not noticeably impact performance
Vaf... är de dumma i huvudet på riktigt? Stäng AV AAM för performance-tester for kryss-sake
och sen när de kollar latencyn sjunker den från 18.7 ms till 14.1 ms när man stänger av AAM... Det skulle iaf kalla för en rätt så "märkbar" skillnad... men men
2 Guest(s)