Dell Dimension XPS 400 testad och sågad på HardOCP|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dell Dimension XPS 400 testad och sågad på HardOCP
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 17, 2005 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Dell är datorbyggarnas moder och säljer mängder med datorsystem världen över varje dag. Som alla gigantiska företag har detta satt Dell i en sists där minsta lilla problem blåses upp till stora proportioner, även om det från fall till fall kan vara välförtjänt. På HardOCP har man börjat testa färdiga datorsystem och nu när turen kom till datorbyggarnas gigant inhandlade man ett Dell Dimension XPS 400 system för test. Tyvärr verkar det inte som att Dell ska lyckas skaka av sig lite av den stämpel man fått för att leverera datorer med tivelaktiv mjukvara då HardOCP knappast var nöjda med varken datorsystemet eller Dells support. Dell är världens största datorbyggare, men som många misstänkt är deras produkter och hantering långt ifrån den bästa.

:: Läs hela recensionen hos HardOCP

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
992459
December 17, 2005 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahahahah! Sånt skit! 😀

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
Member Since:
July 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
992520
December 17, 2005 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Var ju inte precis oväntat, P4 som processor samt att det är en märkesdator, kan inte bli annat än sågning då 🙂

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
Member Since:
August 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
992671
December 17, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror KNAPPAST de flesta av de problem de hade med datorn beror på att Dell kör Intel-processorer... Det mesta verkar vara problem med supporten...

We called back on Monday afternoon and the first time we called, the voice menu couldn’t recognize the word “no” no matter how many times we said it. I ended up repeating it slower and louder but then I realized I was talking to a malfunctioning robot, not a person who doesn’t understand the language I’m speaking. When we were finally connected, all we got was a loud blast of static directly in the ear.
.

*rått garv* 🙂 De har humor där på Dell support iaf 🙂

Avatar
Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
June 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
992706
December 17, 2005 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde inte det företaget byta namn till Hell?

AnonymousKiller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 460
Member Since:
August 15, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
992817
December 18, 2005 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: Borde inte det företaget byta namn till Hell?

Skulle inte vara så bra för Dells rykte väl? wink

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
Member Since:
July 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
992825
December 18, 2005 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste bara påpeka...

Dell/HP är en av mina favoriter när det gäller märkesdatorer, visst denn XCP är inte den bästa gaming datorn men det vet vi ju alla varför, för att de har bundit sig upp så jefligt med Intel...

Märkesdatorer kännetecknar: Kvalite, stabilitet, support.

Avatar
Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
June 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
992885
December 18, 2005 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Måste bara påpeka...

Dell/HP är en av mina favoriter när det gäller märkesdatorer, visst denn XCP är inte den bästa gaming datorn men det vet vi ju alla varför, för att de har bundit sig upp så jefligt med Intel...

Märkesdatorer kännetecknar: Kvalite, stabilitet, support.

Det märket måste jag få veta vad det är, jag har nämligen ALDRIG sett en märkesdator som uppfyller dom krav jag har och det går inte att beställa heller.

Bygger jag en sådan maskin själv, så får jag den för mellan 8 och 15 tusen kronor.

Fujutsu Simens hade för ett par år sedan en maskin som jag tycke var ganska bra, som kostade 14 000 kr, provade att bygga en sådan maskin med liknande prestanda. För 14 434 kr fick jag en maskin med dubbla processorhastigheten och 2 extra hårddiskar. Samt ett grafikkort med dubbla minnet. Jag kunde även uppgradera deras maskin till denna prestanda, men då totalt 2 hårddiskar, detta kostade då 19 950 kr.

TinyTeen
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
Member Since:
September 16, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
993103
December 18, 2005 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Mo-mo-mo-monsterkill!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL