April 17, 2005
Dell är datorbyggarnas moder och säljer mängder med datorsystem världen över varje dag. Som alla gigantiska företag har detta satt Dell i en sists där minsta lilla problem blåses upp till stora proportioner, även om det från fall till fall kan vara välförtjänt. På HardOCP har man börjat testa färdiga datorsystem och nu när turen kom till datorbyggarnas gigant inhandlade man ett Dell Dimension XPS 400 system för test. Tyvärr verkar det inte som att Dell ska lyckas skaka av sig lite av den stämpel man fått för att leverera datorer med tivelaktiv mjukvara då HardOCP knappast var nöjda med varken datorsystemet eller Dells support. Dell är världens största datorbyggare, men som många misstänkt är deras produkter och hantering långt ifrån den bästa.
August 7, 2003
Jag tror KNAPPAST de flesta av de problem de hade med datorn beror på att Dell kör Intel-processorer... Det mesta verkar vara problem med supporten...
We called back on Monday afternoon and the first time we called, the voice menu couldn’t recognize the word “no” no matter how many times we said it. I ended up repeating it slower and louder but then I realized I was talking to a malfunctioning robot, not a person who doesn’t understand the language I’m speaking. When we were finally connected, all we got was a loud blast of static directly in the ear.
.
*rått garv* 🙂 De har humor där på Dell support iaf 🙂
July 11, 2002
Måste bara påpeka...
Dell/HP är en av mina favoriter när det gäller märkesdatorer, visst denn XCP är inte den bästa gaming datorn men det vet vi ju alla varför, för att de har bundit sig upp så jefligt med Intel...
Märkesdatorer kännetecknar: Kvalite, stabilitet, support.
June 11, 2001
Smirnoff wrote: Måste bara påpeka...
Dell/HP är en av mina favoriter när det gäller märkesdatorer, visst denn XCP är inte den bästa gaming datorn men det vet vi ju alla varför, för att de har bundit sig upp så jefligt med Intel...
Märkesdatorer kännetecknar: Kvalite, stabilitet, support.
Det märket måste jag få veta vad det är, jag har nämligen ALDRIG sett en märkesdator som uppfyller dom krav jag har och det går inte att beställa heller.
Bygger jag en sådan maskin själv, så får jag den för mellan 8 och 15 tusen kronor.
Fujutsu Simens hade för ett par år sedan en maskin som jag tycke var ganska bra, som kostade 14 000 kr, provade att bygga en sådan maskin med liknande prestanda. För 14 434 kr fick jag en maskin med dubbla processorhastigheten och 2 extra hårddiskar. Samt ett grafikkort med dubbla minnet. Jag kunde även uppgradera deras maskin till denna prestanda, men då totalt 2 hårddiskar, detta kostade då 19 950 kr.
1 Guest(s)