August 22, 2005
Inte nog med att XGI Volari är på väg, nu har även S3/Vias konkurrent DeltaChrome S8 börjat dyka upp på Internet. Det är Techreport som denna gången har lyckats få tag i S3/Vias konkurrent. DeltaChrome S8 är inte skapat för att ta tronen från 9800XT, utan målet är istället att vinna över 9600XT. specifikationerna är som väntat inte direkt jätteimponerande.
Med lite mer tid för optimeringar och drivrutinstweaks så kan DeltaChrome S8 bli ett intressant kort. Inte minst då det ökar konkurrensen och eventuellt kan starta ett priskrig (önsketänkande) Läs mer här
March 15, 2002
Firingsquad har gjort en preview..
October 24, 2002
Hoppas verkligen på att detta kort samt Volari verkligen blir något att hurra för! Längtar efter lite hederligt priskrig...
ps. Verkar som att NH-nyhetspostarna har lite brottom nu för tiden, jag tror jag såg lite stavfel/småfel i de tre senaste nyheterna eller något sånt.
January 20, 2003
^_^ wrote: Hoppas verkligen på att detta kort samt Volari verkligen blir något att hurra för! Längtar efter lite hederligt priskrig...
ps. Verkar som att NH-nyhetspostarna har lite brottom nu för tiden, jag tror jag såg lite stavfel/småfel i de tre senaste nyheterna eller något sånt.
Och jag märkte iallafall inga stavfel...
btw så verkar ju kortet hyfsat bra ändå bara de håller ner priset...
November 29, 2001
^_^ wrote: Hoppas verkligen på att detta kort samt Volari verkligen blir något att hurra för! Längtar efter lite hederligt priskrig...
Volari ser ut att suga riktigt hårt.
DeltaChrome väl väl sisådär. Typ som ett Radeon 9600 Pro fast sämre bildkvalité, sämre DX9-prestanda och lite dyrare.
Dvs. totalt menlöst. 😉
January 20, 2003
UndaC wrote: [quote=^_^]Hoppas verkligen på att detta kort samt Volari verkligen blir något att hurra för! Längtar efter lite hederligt priskrig...
Volari ser ut att suga riktigt hårt.
DeltaChrome väl väl sisådär. Typ som ett Radeon 9600 Pro fast sämre bildkvalité, sämre DX9-prestanda och lite dyrare.
Dvs. totalt menlöst. 😉
Alltså någonting måste de väl ha o komma med?
De vet ju vilka kort som finns ute, inte lanserar man väl ett kort som både är sämre på alla sätt och dyrare?
June 20, 2002
UndaC wrote: [quote=Guufi]
Dvs. totalt menlöst. 😉
Alltså någonting måste de väl ha o komma med?
De vet ju vilka kort som finns ute, inte lanserar man väl ett kort som både är sämre på alla sätt och dyrare?
Varför inte, det vore ju inte första gången i världshistorien precis. 😉
Xabre dök ju rätt fort i pris...
smartast vore ju om dessa båda också gjorde det, så att företagen blir någorlunda etablerade och sedan slår till med något bättre...
om de kan vill säga...
1 Guest(s)