April 17, 2005
Undertecknad är nog inte den enda som svurit över till synes levande ethernetkablar som vid sämsta möjlig tillfälle hoppar ur nätverkskortet (DreamHack Winter 2004 någon?). Nu har företaget Fästpunkten lanserat en ny och patenterad ethernetkontakt (RJ45) som ska hindra kabeln från att hoppa eller dras ur sin plats. Man har primärt riktat sig till företag som kan använda den låsbara kontakten på extra känsliga ställen men vi ser alltså ett större behov av denna ethernetkontakt. Funktionen är egentligen mycket enkel då det handlar om den liten skruv som låser fast låspinnen i RJ45-kontakten. Enkelt men fungerande, så länge ingen vill jäklas på riktigt och tar med sig en skruvmejsel bort till switchen.
Källa: IDG
Jo och tydligen är det ett stort problem bland större företag där folk bara tänker "Aha där är en sån där nätverkskabel, jag sätter in den i min burk istället. Det kan ju inte vara av någon anledningen den sitter i den där datorn ju."
Tekniknörd som gillar att träna.
June 30, 2001
Anton K wrote: Jo och tydligen är det ett stort problem bland större företag där folk bara tänker "Aha där är en sån där nätverkskabel, jag sätter in den i min burk istället. Det kan ju inte vara av någon anledningen den sitter i den där datorn ju."
haha, det där känner man ju igen. Så gjorde jag jämt i skolan när jag inte hittade en ledig tp 😉
November 27, 2003
Mathias wrote: [quote=Anton K]Jo och tydligen är det ett stort problem bland större företag där folk bara tänker "Aha där är en sån där nätverkskabel, jag sätter in den i min burk istället. Det kan ju inte vara av någon anledningen den sitter i den där datorn ju."
haha, det där känner man ju igen. Så gjorde jag jämt i skolan när jag inte hittade en ledig tp 😉
:)R 😀
Jo ska man vara helt ärlig så har det väl hänt att man snott en och annan kabel 😉
//Andreas
January 25, 2004
March 10, 2003
Kan rekommendera "Loctite® 401 - Snabblim, allround". Använder det på jobbet ibland.
Torkar på 20sek ungefär och sitter som om man svetsat ihop metallbitarna.
Måste värmas rejält mycket för att släppa.
Datorn kommer garanterat stanna kvar på border till du byter låda. :bgrin:
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)