Den ultimata workstationriggen för gaming|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den ultimata workstationriggen för gaming
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 20, 2003 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Med ett något tvetydigt mål satte sig killarna på Firingsquad och byggde en dator vars like inte direkt hittas på den lokala datorbutiken runt hörnet. Målet var alltså en workstation dator som skulle fungera ypperligt även till spelande. Medlen var klara, ingen restriktion av finanser men ändå inte onödigt slöseri av pengar.
Det användes ett flertal produkter som vi känner igen men prisklassen är inte direkt något för den vanliga konsumenten. I grunden sitter dubbla Opteron 246-processorer på ett Tyan Thunder K8W-moderkort vilket ger imponerande prestanda och stablitet.
Några av de mer ovanliga produkter man använder till systemet är ett högkvalitativt högtalarsystem från Swan (T200A), Goldtouch ergonomiskt tangentbord, Matrix Orbital MX2 LCD-display och en spänningsrenare (!).
Den sistnämnda är en adapter som tar bort störningar i elnätet för att undvika instabilitet i bland annat en dator, något man hade problem med på Firingsquad.

Det är onekligen ett imponerande projekt och med grundlig information om varje komponent är det gott om läsning. Inslaget av lite ovanliga produkter är även trevligt där bland annat Swan T200A högtalarna verkligen ser intressanta ut.

Läs mer på Firingsquad.com.
Tack till Torbjörn för tipset!

Avatar
ddaawiidd
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
Member Since:
August 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
440797
October 20, 2003 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg inte helt fel ut.... men den lär ju halka efter när HL2 och andra dx9 spel kommer ut ändå (för om jag fattat rätt så valde han GeForce FX5900), nu säger jag inte att FX är ett dåligt grafkkort... om man gillar att bencha Q3.

Så om ett halvår kan dom sitta där och lyssna på musik i sina bra högtalare och äga på Q3. Eller så kan han ju i och för sig ladda ner ett par "optimerade" detonator 78.43 drivare från nvidia ( - Varför har du en närbild på en tallrik ravioli på skärmen?... nej nu ser jag, det är ju Half-Life 2...)

Fast nog om FX, resten av burken kan han gärna sätta på närmaste flyg med adress Timrå så står jag där och väntar =)

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
440813
October 21, 2003 - 6:02 am
sp_Permalink sp_Print

Gaming? så väljer de MX700, snälla nån vad ska se spela? Chessmaster 7000 eller 4 i rad? 🙂

Tyzon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
Member Since:
June 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
440846
October 21, 2003 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Tja... jag har en mx 700 som jag tycker funkar alldeles utmärkt att spela med (kör mest enemy territory), t om bättre än min sladdbärande föredetting.
Har du provat mx 700 förresten.. jaja smaken är ju som baken som sagt.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
440871
October 21, 2003 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Tyzon wrote: Tja... jag har en mx 700 som jag tycker funkar alldeles utmärkt att spela med (kör mest enemy territory), t om bättre än min sladdbärande föredetting.
Har du provat mx 700 förresten.. jaja smaken är ju som baken som sagt.

Ja, jag har testat mx700 och det går inte lira snabba spel med den, den är ett snäpp efter hela tiden.
Klart om man jämför med nån gammal optisk mus så är den bra, men den har ingen chans mot de nya optiska.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 32
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL