October 9, 2001
Det har en Paul Stamatis från Californien, USA fått erfara. Han åkte fast för distribution och olagligt kopierade av Microsoft mjukvaruprodukter i Februari förra året, och dömdes i torsdags, och fick 2års fängelse och ska betala 500 000USD (ca 5 000 000SEK) till Microsoft som ersättning. Paul hade tillsammans med två andra kamrater sålt runt mjukvaran till olika försäljare. Satamaris blev dömd i torsdags och den andre, Gaboury blev dömd tidigare till 6månaders fängelse följt av 6månaders husarrest. Den tredje kompanjonen väntar på dom. Läs mer på TheRegister.
September 14, 2001
jo visst. lite dumt är det, och att sälja till återförsäljare är fan ganska korkat. men kolla straffen! det är ganska mycket overkill, tycker jag.
6+6 år. det är JÄTTE länge, och 5 mille är VÄLLDIGT mycke. + att de kommer bli någon fet "badboy"'s bitch och bli rövknullade och antagligen suicida.
June 18, 2001
Jag trodde faktiskt att det skulle vara värre!
Jag hade 2 föredetta kunder som åkte dit här i sverige. Personlig konkurs resten av livet (dvs staten tar alla dina pengar du tjänar och lämnar kvar existens minimum typ lika mycke som man kan få av soc!).
Dessutom var det 2 personer i sydöstra sverige typ 97 som blev dömda att betala runt 60 miljoner till MS, ADOBE, AutoCad m.m.
2 Guest(s)