August 18, 2001
Känns som nvidia bara fuskar.
Deras nya drivisar sänker kvaliten på renderingen för att få högre prestanda.
Det ser rutigt ut, som på den gamla goda doom tiden då 3d accelererad rendinging inte fanns och då väggtexturerna såg ut som 16 rutor.
Så ser det typ ut med 40.41 drivisarna, fast det är fler rutor än 16 men de är inte 'ihopsmetade'.
Och det verkar som det är intällningar som man inte själv kan ändra på för jag kör samma inställningar som innan men ändå ser det 'krispigt', 'rutigt', vad man nu vill kalla det.
Ser ut som grafiken är software renderad helt enkelt..
Får dock en ökning på 3dmark-poäng men med den här dåliga texturkvalitén är det knappast värt det.
från 106XX till 11468.
April 18, 2001
Den stora förbättringen ligger inte i prestandan... Kolla tv ut funktionen!!!!
Det finns video mirroring vilket innebär att den film du kör i ett fönster blir helskärm på tv:n.
Nytt är även att man kan sträcka ut bilden och få bort kanterna (vilket man innan behövt tvtool till).
April 10, 2001
Anton aka [NH wrote: Woxxman]
Peter@20ghz : Kolla i backspegeln.. Testlabbet är "on the run" i NHs SETI-grupp.. 8)
Jo fan,, undrade just, jag hade i alla fall 50 enheter mer för en vecka sen, och helt plötsligt så andas ni i nacken..funderade på om fyrtioelva datorer stod under samma Nick,, 🙂 hur många använder ni?
För er som har problem med drivrutinerna när det gäller felmeddelande och liknande grejer så är det starkt rekommenderat att man avinstallerar de äldre drivrutinerna så att man bara kör med VGA-driver när man uppdaterar till 40.41-driverna.
Kan tyvärr inte kommentera själv om varken prestanda eller bildkvalité.. för det första har jag modem (inte laddat ner driverna ännu) plus att jag använder ATI-kort för tillfället. 😉
Men Undac vår grafikkorts expert kommer nog titta närmare på detta om det börjar osa felaktig optimering... måste bara fixa med hans testsystem först.
Peter@20Ghz: Vi kör för tillfället bara med tre burkar och vi började faktiskt inte förrän i tisdagsnatt.. 8)
Vi kommer göra en helsida om Testlabbets SETI-grupp så snart som möjligt med info om systemen och prestandan.
Just nu har vi alltså tre datorer men inom några dagar kommer det upp två till och ett av de kan vara ett riktigt SETI-monster.. 😉
Nuvarande:
System 1: P4 NW 2.4Ghz (B) @ 2.618Ghz (145FSB, 512MB RDRAM @ PC870)
System 2: P4 NW 2.0Ghz (100FSB, 512MB RDRAM @ PC800)
System 3: AMD T-bird 1400@1704mhz (142FSB, 256 Mosel SDRAM)
Inga supersystem alltså men de går på rätt bra. Kan väl säga att P4-systemen har lite "temporära" hastigheter... 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
July 3, 2002
Har testat nya detonators sen igår och har väl lite blandade intryck. I 3dmark gick jag från 11100 till 12003 och det är ju inte kattskit precis. när jag kollade alla delproven så ser jag att nästan hela förbättringen kommer från "nature"testet i de övriga har inte så mycket hänt.
Installationen var strulig, fick in i registret och fixa lite m.m. Men nu har jag blivit kvitt alla felmeddelanden.
Tycker att vissa spel blivit mörka, är det fler som märkt nåt ?
Tvtool funkar bra fortfarande....
Du är inte den enda som märkt att spelen blivit mörkare, om du läser i trådarna jag nämnde tidigare så kan du läsa om flera med samma fenomen. Speciellt Q3 ska blivit märkbart mörkare enligt många.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 18, 2001
SpaceBoy wrote: Har testat nya detonators sen igår och har väl lite blandade intryck. I 3dmark gick jag från 11100 till 12003 och det är ju inte kattskit precis. när jag kollade alla delproven så ser jag att nästan hela förbättringen kommer från "nature"testet i de övriga har inte så mycket hänt.
Installationen var strulig, fick in i registret och fixa lite m.m. Men nu har jag blivit kvitt alla felmeddelanden.
Tycker att vissa spel blivit mörka, är det fler som märkt nåt ?
Tvtool funkar bra fortfarande....
SpaceBoy: har du voltmoddat ditt kr7a moderkort?
EDIT: stavfel
4 Guest(s)