69link wrote: @Voodooz, Njal,
det verkar som att vissa måste sätta Anisotropisk filtering till minst 1x under DirectX-fliken, annars ska det se blockigt ut?
Precis som du säger 69link verkar detta vara lösningen på de "blockiga" texturerna. Har inte testat själv men tydligen finns det ett 0x läge vilket också är default. Förstår inte varför det heter 0x och inte disabled.. men men.. 🙂
Här finns en "recension" på de nya driverna där man tar upp 0x inställningen och även visar skillnaden i prestanda och bildkvalité med 0x resp. 1x. Det finns även en guide hur du får coolbits att fungera med de nya driverna för den som är intresserad. Bra artikel som visar att det i princip bara är 3Dmark som får något märkbart lyft i prestanda.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 31, 2002
FlaxX wrote: när jag kommer in i win så kommer det här upp: Det gick inte att lästa NvQTwk. Det går inte att hitta den angivna modulen.
nån som vet hur jag fixar det?
Jag fick också samma problem.
Gå in i register editorn(välj "kör" och skriv "regedit").
Sök på "NvQTwk" så hittar du troligtivs det under "Run"(med evetuella andra saker som starts automatiskt när windows startas).
Jag tog helt enkelt bort denna för att på så sätt slippa felmeddelandet. Vet dock inte om det kan ha några negativa effekter men efter mycket grejande kom jag fram till att det var den enda lösningen jag kunde hitta...
August 20, 2001
Jag säjer SKIT GREJ!!! Det funkar inte ens att köra klart 3dmark! Hoppar bara ur typ när det står "test could not be run"!
Och en annan grej man kan inte gå in på inställningar på kortet för då får man ett felmeddelande--> rundll32.exe har stött på ettt problem och måste avslutas!!! Skitgrej jag säjer!
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
October 9, 2001
Ganksa intressant... Detonator 3 skulle ge en prestanda ökning på upp till 30% och nu kommer Detonator 4, som också kan ge en hög prestanda ökning på som sagt 25%. Detta innebär att vissa har fått en prestandaökning på ca 50% vilket i mina öron låter ganska så otroligt. Jag tror knappast dessa siffror stämmer. Nån som håller med?
October 9, 2001
zippa wrote: Hej, är det nån som kan säga varför jag inte kan välja att sätta på tv-utg? den är helt grå markerad. Allt är inkopplat rätt, och jag har kört med tv-tool ett tag innan.
Tobias
Amd Xp1800
Abit KG7-Raid
512 DDR
Gf3 Ti 500
Brukar få det problemet jag med ibland. Men Det brukar hjälpa med att man stänger ner fönstret helt och hållet och sätter på TVn och försöker igen. Då brukar det oftast fungera.
August 31, 2002
Biters wrote: Ganksa intressant... Detonator 3 skulle ge en prestanda ökning på upp till 30% och nu kommer Detonator 4, som också kan ge en hög prestanda ökning på som sagt 25%. Detta innebär att vissa har fått en prestandaökning på ca 50% vilket i mina öron låter ganska så otroligt. Jag tror knappast dessa siffror stämmer. Nån som håller med?
Nvidia kanske resonerar så här: Vi sätter gränserna högt så att ingen ska kunna komma och klaga; påstå att dom fått mer än 30% alternativt 25% prestanda ökning.
Enligt mina beräkningar skulle dessa ökningar i teorin kunna ge någon mer än 60% totalt. Snacka om att ha en säkerhetsmarginal som ingen kan tänkas komma i närheten av.
August 20, 2001
Funkar inte den där drivern helt enkelt till gf2? För nu hoppar ju bara ur 3dmark så fort det blir vattengrejen som inte kan köras med gf2!
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
April 26, 2001
SpankMan wrote: Den stora förbättringen ligger inte i prestandan... Kolla tv ut funktionen!!!!
Det finns video mirroring vilket innebär att den film du kör i ett fönster blir helskärm på tv:n.
Nytt är även att man kan sträcka ut bilden och få bort kanterna (vilket man innan behövt tvtool till).
Vad spelar den förr roll?!!!!
De fungerar ju inte att se på filmer ut på Tv:n, Nvidia har lagt in något Macrovision 2.0 eller nått! De fungerar att göra typ vad som helst utan just filmer på TV:n!!! VÄRDELÖST! Fick ca 700p mer i 3dmark med de nya.... Men eftersom tv-out inte fungerar så kör jag med gamla 30.82 där allt fungerar 😀
September 5, 2001
Hmmm...jag kan inte uttala mig om tv-out men därimot vet jag att jag får ca 900p lägre score än vad jag fick som mest förut. Dock så var det med win98 och lite högre hastighet på kortet men FSB:n var juh högre nu.
win2k sp3|40.41|gf:220,500|FSB:165(host clk)|p3 907mhz|agp2x
5035 3d marks
win98|22.80|gf:230,530|FSB:162(host clk)|p3 888mhz
5930 3d marks
Quake3 har blivit mörkare, opengl prestandan har höjts enormt. körde demo1 i 1280x1024 och fick 105FPS som avregefps. allt på högsta. annars tycker jag den nya menyn är rätt häftig 🙂
April 18, 2001
Cr0wN wrote: [quote=SpankMan]Den stora förbättringen ligger inte i prestandan... Kolla tv ut funktionen!!!!
Det finns video mirroring vilket innebär att den film du kör i ett fönster blir helskärm på tv:n.
Nytt är även att man kan sträcka ut bilden och få bort kanterna (vilket man innan behövt tvtool till).
Vad spelar den förr roll?!!!!
De fungerar ju inte att se på filmer ut på Tv:n, Nvidia har lagt in något Macrovision 2.0 eller nått! De fungerar att göra typ vad som helst utan just filmer på TV:n!!! VÄRDELÖST! Fick ca 700p mer i 3dmark med de nya.... Men eftersom tv-out inte fungerar så kör jag med gamla 30.82 där allt fungerar 😀
Kör inte genom en video då? Eller använd TV- tool för att avaktivera macro?
December 19, 2000
Kör nu dessa drivisar...när jag testade dem så läste jag först genom denna tråda för att få reda på vad jag skall kolla efter. Jag har varit vääldigt kritisk när jag kollat på texturer och grafik...jag har testat tv.out och allt annat smått och gott.
Så när som på att spel blir lite mörkare(som om det är ett stort problem)...så "FUNKAR ALLT PERFEKT" och jag menar allt helt perfekt.
Vid till fället körde jag datorn helt oklockad ..både graffe å cpu..å det gav mig en ökning på 1021p i 3D Mark2001SE v.330.
Tidigare körde jag 30.82..så följaktligen gemför jag med dem drivisarna.
August 10, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=69link]@Voodooz, Njal,
det verkar som att vissa måste sätta Anisotropisk filtering till minst 1x under DirectX-fliken, annars ska det se blockigt ut?
Precis som du säger 69link verkar detta vara lösningen på de "blockiga" texturerna. Har inte testat själv men tydligen finns det ett 0x läge vilket också är default. Förstår inte varför det heter 0x och inte disabled.. men men.. 🙂
Här finns en "recension" på de nya driverna där man tar upp 0x inställningen och även visar skillnaden i prestanda och bildkvalité med 0x resp. 1x. Det finns även en guide hur du får coolbits att fungera med de nya driverna för den som är intresserad. Bra artikel som visar att det i princip bara är 3Dmark som får något märkbart lyft i prestanda.
Var finns resesionen?
Munken: Vet inte vad jag har tänkt på när jag skrev mitt inlägg.. 🙂
Hade helt enkelt glömt länken.
Här kommer dock en länk till artikeln.
Setonator 40.41 artikel
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)