August 22, 2005
Vi nämnde tidigare att NVMax läckte Detonator FX, men denna nyheten förtjänar vid närmre eftertanke mer uppmärksamhet. nVidia har verkligen jobbat hårt på att lösa alla klagomål som FX-serien fått. Bland annat har de sett över sin trilinjära filtrering som tidigare var under all kritik prestandamässigt. De har även ökat både bildkvalitet och prestanda i en rad tillämpningar och utöver detta så tillför drivrutinen ny funktionalitet.
Helt klart värt en titt. Kör man FX-serien känns det bokstavligt talat som ett nytt kort efter att man installerat Detonator FX. Vi kommer med denna anledning också att uppdatera vår recension av Gainwards GeForce FX 5800 Ultra inom kort.
nVidia gör klart att de har ett av världens mest begåvade mjukvaruteams.
Är ni sugna på att ladda ner Detonator FX kan ni göra gå till nVidias hemsida HÄR.
Personligen testar jag dem just nu på ett Abit FX 5800 non-Ultra @ 540/1020 MHz 😉 Mer om det senare...
November 29, 2001
FarsanEdde wrote: Fint för de som äger ett FX här på nh.
Kan inte vara många. Men kul ändå att de lyckas slänga iväg en riktigt bra drivrutin. Kanske presterar den till och med så bra att fx blir nära på prisvärd. Men då får de ju tysta ner fläkten minst 40 db också.
Det Abit-kortet jag testar nu har ganska tyst fläkt. 🙂
November 29, 2001
FarsanEdde wrote: [quote=UndaC] Det Abit-kortet jag testar nu har ganska tyst fläkt. 🙂
Fränt, men hur tyst är ganska tyst?
Jag tycker själv att fläkten på mitt 9500 låter för mycket. Högst av allt i min burk iaf. Kan tänka mig att den ligger runt 25-30 db men jag är inte säker.
Svårt att säga, men man står ut med det. Det låte rmer bara som om mycket luft pressas fram snarare än en fläkt som viner (vilket nog är precis som det är dvs)
runt 30 typ
November 29, 2001
denstore wrote: [quote=UndaC][quote=SammyBoy]Vad är det för ny funktionalitet som har tillkommit?
Autorekommenderad överklockning.
Drivrutinerna föreslår själv en överklockningsnivå.
Hur funkar den funktionen egentligen? Mäts temperaturen någonstans?
skulel inte tro det
men första gången man kör den tar den en helvetiskt lång tid på sig att känna av
sen ger den olika värden beroende på när man kör den
men det är inte direkt relaterat till tempen iaf
March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore][quote=UndaC][quote=SammyBoy]Vad är det för ny funktionalitet som har tillkommit?
Autorekommenderad överklockning.
Drivrutinerna föreslår själv en överklockningsnivå.
Hur funkar den funktionen egentligen? Mäts temperaturen någonstans?
skulel inte tro det
men första gången man kör den tar den en helvetiskt lång tid på sig att känna av
sen ger den olika värden beroende på när man kör den
men det är inte direkt relaterat till tempen iaf
OK, den mäter väl stabiliteten på något sätt. Undrar bara hur den hade reagerat på vattenkylning....
2 Guest(s)