April 17, 2005
RD600 är en krets som många kom fram och frågade om under DreamHack nu senast. Att påstå att den är något annat än efterlängtad vore en grov underdrift. Vad som högst troligen är den sista Intel-kretsen från ATI har haft en hel del rykten omkring sig och det mesta av det har varit positivt. Nu rapporterar DailyTech att DFI kommer att släppa sitt moderkort baserat på ATIs RD600, DFI LANParty UT RD600-T2R/G, den 15:e december. Samtidigt har man fått bilder på det kommande kortet som kommer att gå i samma färgtema som DFIs andra kort.
[Image Can Not Be Found]
March 9, 2006
denstore wrote: [quote=Ctrl]Myspys, verkar dessutom som NB är betydligt svalare än Nvidias.
Jag menar att flänsen är väldigt liten och har inga heatpipes.
Jag tycker den ser ganska stor ut, och sitter i vägen för riktigt stora processorkylare....
Den sitter inte närmare processorsockeln än vad tex. kylaren på Asus P5B Deluxe gör. Och där får en Scythe Infinity plats så jag är inte orolig.
Ctrl: Ja för Ati har en mindre tillverkningsprocess på sina chipsets än vad nVidia har. Man slipper ha en djungel av heatpipes runt hela moderkortet som tex. på Asus Striker korten (som förövrigt ser riktigt löjligt ut) 🙂
Detta kortet blir min julklapp till mig själv, har längtat efter detta i ett år nästan. Blir import för mig om svenska butiker inte får in det innan julafton.
1 Guest(s)