April 17, 2005
Det var givet att vi skulle få en svensk segrare i första kvartsfinalen av ASUS ROG Showdown och till slut var det den regerande SMPC-mästaren Jon "elmor" Sandström som tog hem segern. Vi tog oss en snabb pratstund med elmor om tävlingen och hans första insats. Bland annat tävlingens upplägg med låsta system som ska ge mer rättvisa resultat där båda tävlande använder samma system, samtidigt som kreativiteten kan hämmas genom att inga egna lösningar för kylning eller moddning av hårdvaran är tillåten.
NH: Vad tycker du om tävlingens upplägg där ni byter testsystem i mitten av tävlingen?
Elmor: Det är kul att testa ett nytt upplägg och det minimerar turfaktorn. Men samtidigt tar det lång tid för varje deltävling och fungerar bara på sånna här event med mindre antal deltagare. Det blir roligt att följa för dem som tittar då man ser två tävlande i kamp mot varandra.
NH: Hur kändes det att möta Jonas i första kvartsfinalen, ni har ju gjort en hel del överklockningsprojekt tillsammans tidigare?
Elmor: Det var kul och tråkigt på samma gång, men samtidigt är det en vänskaplig tävling. Det var roligt att mötas men det är synd att en av oss behövde försvinna i första rundan. Alla tre svenska deltagarna har hamnat i samma bracket vilket betyder att vi inte kan få en helsvensk final, något som annars hade varit kul.
NH: Vad tror du om dina fortsatta chanser i tävlingen, vilken av de överklockare som är på plats tror du kan bli farligast i kampen om slutsegern?
Elmor: De är riktigt duktiga allihopa och det finns en anledning till att de är här. Ska jag tippa på en vinnare utom mig själv får det bli SF3D eller Massman. Men det är nog lite dumt att tippa på SF3D då vi möts i semifinalen om han vinner sin kvartsfinal. Jag är inte helt nöjd med lottningen men man får göra det bästa av det. 🙂
Vi tackar elmor för tiden och önskar lycka till i morgondagens semifinal!
[Image Can Not Be Found]
Elmor in action på
1 Guest(s)