April 17, 2005
Diamond Multimedia var för ett antal år sedan en mycket aktad grafikkortstillverkare och även om man i början av 3D-grafikmarknaden var en aktiv tillverkare har man hört väldigt lite om Diamond de senaste åren i detta sammanhang. Nu har man dock en hel del grafikkort i sitt sortiment och ett av de nya korten är inget annat än ett Radeon X1800-kort med AGP-stöd. PCI Express har kommit mycket starkt den senaste tiden men det är fortfarande många som inte vill släppa sin AGP-plattform helt. Därav har grafikkretstillverkarnas ovilja att satsa vidare på AGP med deras högprestandaprodukter skapat oro bland alla AGP-användare. Nu verkar det dock som att man ska kunna få tag på ATIs flaggskepp även för AGP-system.
:: Läs mer om Diamond Viper X1800
Källa: The Inq
March 10, 2003
Great.. nu har jag just sparat in lite pengar på en uppgradering kanske.
Slipper isf köpa ett nytt barebone bara för att köpa snabbare graffe.
Någon som vet var/när man
kan tänkas kan få tag i ett x1800 agp isf?
Inte sett Diamond märket i butiker i sverige på länge.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
Nä det är ju just tillgängligheten som är ett frågetecken.. Förhoppningsvis kommer flera tillverkare följa i Diamonds spår.
Tekniknörd som gillar att träna.
Inte speciellt oväntat iom att ganska många fortfarande sitter utan PCI-Express på sina moderkort..
Klart att ATI vill tjäna några kronor på dessa individer också..
Det skulle förvåna mej om det inte dyker upp ett värstingkort från nvidia med AGP också före jul. Kanske inte 7800GTX 512MB, men något i klass med 7800GT iaf..Åtminstone på papperet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2003
SKIIT.. kanske bara var tryckfelsnisse som var framme då.
Kanske var det standard spec. för x1600 som de bara kopierade när det gjorde sidan ?
Blir det väl till att köpa en ny barebone iaf nästa gång jag köper graffe. 8000kr plus är juh ingen höjdare direkt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)