August 22, 2005
Microsoft har för ovanlighetens skull överraskat oss genom att släppa något tidigare än väntat. DirectX 9.0c är den senaste uppdateringen till DirectX 9.0 och i den här versionen ser vi bland annat officiellt stöd för Shader Model 3.0, Pixel Shader 2.0a och 2.0b samt några mindre buggfixar.
Några prestandavinster av bara att uppdatera DirectX är som vanligt inte att vänta sig. Dock kann den nya versionen vara gynsam för den med ett grafikkort från Ati eller nVidia av senare modell. Hittills är Far Cry det enda spelet på marknaden med stöd för nyheterna i DirectX 9.0c och tråkigt nog var Crytek tvugna att dra tillbaka 1.2 patchen med det utökade DX9.0c-stödet på grund av en lång rad buggar.
DirecX 9.0c för samtliga operativsystem (och alla olika språk) laddar ni ner här.
Lägg också märke till att DirectX 9.0c inte går att installera på Windows NT eller Windows XP med någon betaversion av Service Pack 2.
November 29, 2001
Mezzlock wrote: men om man inte har ett X800 eller ett GF6800 och det fungerar bra med dx9.0b så lönar det sig egentligen inte att uppdatera?
du tar inte precis skada av de smääre buggfixar och säkerhetsfixar som finns där i
om man säger som så: det finns ingen anledning att inte installera det såvida man inte sitter på modem
December 31, 2002
LuX^ wrote: Jag har också installerat det. Spelade lite UT2004 och det funkade fint.
Men nån systemåterställningspunkt gjorde jag inte, för jag vet inte hur man gör 😕
Jag lirade lite BF vietnam för att kolla att det fortfarande fungerade.
Gå in på start>program>tillbehör>systemverktyg där väljer dusystemåterställning och klickar på "skapa en ny återställningspunkt"
November 29, 2001
Bara att vänta på att Crytek kommer med en ny version av Far Cry 1.2 då. I den nuvarande funkar inte mina savegames :/
Aja DX9.0c, SP2, Doom 3, HL2, Far Cry 1.2 och 1.3, Brothers in Arms, MOHPA, Call of duty expansion
det ska gamas loss i höst 🙂
[Image Can Not Be Found]
April 23, 2003
Hmm får ta o testa imon bitti.
UndaC wrote: Bara att vänta på att Crytek kommer med en ny version av Far Cry 1.2 då. I den nuvarande funkar inte mina savegames :/
Aja DX9.0c, SP2, Doom 3, HL2, Far Cry 1.2 och 1.3, Brothers in Arms, MOHPA, Call of duty expansion
det ska gamas loss i höst 🙂
[Image Can Not Be Found]
Helt klart.
Du glömde S.T.A.L.K.E.R.
1 Guest(s)