August 22, 2005
Vad mer kan man sÀga? HardOCP har fÄtt lÀgga sina lurviga vantar pÄ Doom 3 och har testat spelet med kort frÄn bÄde nVidia och ATi. Som det ser ut hittills Àr det nVidia som gÀller utan nÄgon tvekan dÄ X800 inte kan hÄlla jÀmna steg med 6800.
March 10, 2003
Ă
andra sidan Àr visst DIII motorn ganska krÀvande om man skall titta pÄ systemkraven.
Min lilla speldator Ă€r numera klassad som minimum för att starta spelet đź
Har börjat planera in bytet till en 939 dator men Àn sÄ lÀnge kostar den mer Àn det smakar. :cy:
Hoppas AMD fÄr fart pÄ 939 plattformen sÄ priserna droppar lite. Annars fÄr
man vÀl sitta med denna burken en bit in pÄ nÀsta Är.
âNever argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.â
March 11, 2003
Sen kan man j frÄga sig varför man bara testar 1024 x 768 och 1600 x 1200. SjÀlv skulle jag velat sett 1200 x 1024, dÄ det Àr den bÀsta upplösningen för de flesta jag kÀnner. Det Àr ju inte sÄ vÀrst mÄnga TFT-skÀrmar som klarar 1600 x 1200, och de flesta 19" CRT gÄr ju ocksÄ bÀst just dÀr.
November 29, 2001
denstore wrote: Sen kan man j frÄga sig varför man bara testar 1024 x 768 och 1600 x 1200. SjÀlv skulle jag velat sett 1200 x 1024, dÄ det Àr den bÀsta upplösningen för de flesta jag kÀnner. Det Àr ju inte sÄ vÀrst mÄnga TFT-skÀrmar som klarar 1600 x 1200, och de flesta 19" CRT gÄr ju ocksÄ bÀst just dÀr.
Om man lÀser hela artikeln fÄr man lite intrycket av att detta var ett framstressat projekt.
à andra sidan skriver de att de kommer publicera en officiell Doom 3-prestandaguide innan spelet slÀpps dÀr de testar fler kort och instÀllningar.
Personligen tror jag inte alls att ATi kommer sÄ liknande övertag i Half Life 2.
March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore]Sen kan man j frÄga sig varför man bara testar 1024 x 768 och 1600 x 1200. SjÀlv skulle jag velat sett 1200 x 1024, dÄ det Àr den bÀsta upplösningen för de flesta jag kÀnner. Det Àr ju inte sÄ vÀrst mÄnga TFT-skÀrmar som klarar 1600 x 1200, och de flesta 19" CRT gÄr ju ocksÄ bÀst just dÀr.
Om man lÀser hela artikeln fÄr man lite intrycket av att detta var ett framstressat projekt.
à andra sidan skriver de att de kommer publicera en officiell Doom 3-prestandaguide innan spelet slÀpps dÀr de testar fler kort och instÀllningar.
Personligen tror jag inte alls att ATi kommer sÄ liknande övertag i Half Life 2.
Jag lÀste hela artikeln, men kan vÀl hÄlla med om att den var ett haffsverk. Men vad menar du med att ATi inte kommer att ha ett liknande övertag i HL2? De fick ju storstryk hÀr?
November 15, 2002
Ăr sĂ„ förvĂ„nad över att Doom3 flyter bĂ€ttre pĂ„ nvidias kort Ă€n ATI:s. Vi kommer antagligen att fĂ„ se en motsvarande fördel för ATI:s kort nĂ€r HL2 och kommer ut, dvs. tycker inte man ska stirra sig allt för blind pĂ„ dessa resultat.
NÀr kommer NH att testa Doom3 förresten?
November 15, 2002
denstore wrote: Men vad menar du med att ATi inte kommer att ha ett liknande övertag i HL2? De fick ju storstryk hÀr?
Anledningen till att man kan tÀnkas se ett liknande övertag för ATI i HL2, beror helt enkelt pÄ att Doom3 bygger pÄ OpenGL och HL2 bygger pÄ Direct3D. Nvidias kort har "alltid" varit snabbare Àn ATI:s i OpenGL. I gengÀll har ATI:s kort varit snabbare Àn Nvidias nÀr det kommer till spel baserade pÄ DX9 dvs. det som HL2 kommer att bygga pÄ.
.
September 17, 2001
miloheke wrote: NÀr kommer NH att testa Doom3 förresten?
Vet inte om NH direkt kommer gÄ ut för att testa just Doom3, för det finns det andra sidor som kommer att göra, men att skriva en artikel och prestandatesta olika grafikkort kanske kommer. Who knows?
Ang. OGL vs. D3D: Jag lÀste att ATi OGL i deras drivisar Àr förÄldrad och skulle behöva göras om frÄn grunden. Tycker dem borde göra det och visa oss att nVidia faktsikt kan fÄ spö i ett spel som drivs av OGL ocksÄ.
EDIT: Jag vill verkligen se att ATi arbetar hÄrt pÄ OGL-delen i sina kommande drivisar. TrÄkigt att de ligger sÄ lÄngt efter dÀr faktiskt :/
July 28, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore]Men vad menar du med att ATi inte kommer att ha ett liknande övertag i HL2? De fick ju storstryk hÀr?
JAG MENAR ATT NVIDIA LĂR SPĂA ATI MER I DOOM 3 ĂN VAD ATI KOMMER SPĂA NVIDIA I HL2 đ
oj, caps lock, orkar inte skriva igen
Hur lyckas du skriva en hel mening med caps lock inne?? Det Àr inte sÄ att du sitter och stirrar ner i tangentbordet??
Eller ocksÄ sÄ skriver du sÄ fort att ögat inte hinner skicka infon till hjÀrnan innan meningen Àr fÀrdigskriven :bgrin:
November 29, 2001
SexMachine wrote: [quote=UndaC][quote=denstore]Men vad menar du med att ATi inte kommer att ha ett liknande övertag i HL2? De fick ju storstryk hÀr?
JAG MENAR ATT NVIDIA LĂR SPĂA ATI MER I DOOM 3 ĂN VAD ATI KOMMER SPĂA NVIDIA I HL2 đ
oj, caps lock, orkar inte skriva igen
Hur lyckas du skriva en hel mening med caps lock inne?? Det Àr inte sÄ att du sitter och stirrar ner i tangentbordet??
Eller ocksÄ sÄ skriver du sÄ fort att ögat inte hinner skicka infon till hjÀrnan innan meningen Àr fÀrdigskriven :bgrin:
eller sĂ„ stod jag pĂ„ jobbet och försökte titta om det kom nĂ„gra kunder medan jag skrev đ
2 Guest(s)