Doom 3 - kommer att ändra vår världsbild|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Doom 3 - kommer att ändra vår världsbild
UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 21, 2002 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni inte redan har hört talas om Doom III så är det dags nu.
Detta spel, som det är sagt, kommer kräva ett GeForce 4 Ti4600 för att bli hyggligt körbart, kommer nu att visas upp på elektronikmässan E3 i USA.
GameSpy.com kommer att ha bevaka mässan och också ha en förhandstitt på DooM 3.

Om man ska tro Marty Stratton från ID Software så kommer Doom 3 bli riktigt, riktigt snyggt..

In fact, the game looks so amazing that one obstacle we face is making sure people know that what they see is NOT pre-rendered. Everything we are showing is running in real-time in the game engine -- there aren't any special tricks or CG cut-scenes -- this is how the game looks. You won't believe it until you see it -- and even then you still may not believe it.

Följ GameSpys E3-övervakning och läs deras "mikrointervju" med Stratton på GameSpy.com

EDIT:
Uppdatering: Screenshots finns bland annat på:
3DGPU, GameSpy.com
Filmen som det pratas om på GameSpy, som visas på E3 kan man tanka hos FragZone.

[ Detta Inlägg ändrades av: UnderDOG den 2002-05-23 09:48 ]

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
171542
May 21, 2002 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-21 19:57, UnderDOG wrote:
Om ni inte redan har hört talas om Doom III så är det dags nu.
Detta spel, som det är sagt, kommer kräva ett GeForce 4 Ti4600 för att bli hyggligt körbart, kommer nu att visas upp på elektronikmässan E3 i USA.
GameSpy.com kommer att ha bevaka mässan och också ha en förhandstitt på DooM 3.

Om man ska tro Marty Stratton från ID Software så kommer Doom 3 bli riktigt, riktigt snyggt..

[i] In fact, the game looks so amazing that one obstacle we face is making sure people know that what they see is NOT pre-rendered. Everything we are showing is running in real-time in the game engine -- there aren't any special tricks or CG cut-scenes -- this is how the game looks. You won't believe it until you see it -- and even then you still may not believe it. [i]

Följ GameSpys E3-övervakning och läs deras "mikrointervju" med Stratton på GameSpy.com

men vafan,, menar dem att även omman har en prolle över 1 Ghz och har ett GF3 kort som är hyffsat klockat så kommer Doom3 inte bli spelbart ?

blä samma som me morrowind,, hackar t om på 2 gf 512 ram och gf4..

HoliC
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
171549
May 21, 2002 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror att du kan vara lugn... det är ju ändå idsoftware som gör spelet, quake 1-3 går väll mer elr mindre att tweaka sönder så att man får ut max fps smile
Sen kommer ju inte spelet fören om ett halvår elr nått sånt och dessutom en hel hög med nya o fina grafikkort som säkert är bättre än ett "JäRajt 4" (gf4). Tycker det är bra att dom gör spelen superkrävande och skitsnygga

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
171570
May 21, 2002 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt John Carmacks första uttalanden ska (skulle egentligen) Radeon 8500 vara cirka dubbelt så snabbt som GeForce 3 i Doom III tack vare Pixel Shader 1.4.
Får hoppas han iaf lyckas komma i närheten av det där även om det låter som en fantasisiffra. (Enligt hans "dagbok" gick det inte så vasst när han väl hade kortet i näven så att säga.)

I vilket fall brukar ju IDs spelmotorer vara flexibla. Stänger man av en del ögongodis så ska det säkert flyta bra på allt iom GeForce 3 Ti 200 typ.

punkarn89
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 73
171571
May 21, 2002 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

...mmm...alltid lika kul att köpa nytt graffe, 4000kr och därefter ny CPU, o allt annat därtill, för den nya graffen är för bra för den gamla datorn etc. etc. för att kunna spela spel...blir så trött på detta. Visst Doom 3 är säkert förbannat snyggt, men efter några dagars intensivt spelande och efter man klarat det, så vill man inte mer titta på det, som med alla andra "snygga" spel.

Har jag fel?

Jag skiter inte pengar direkt, och nej dom växer inte på träden heller

[ Detta Inlägg ändrades av: punkarn89 den 2002-05-21 21:39 ]

gusehr
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 42
171584
May 21, 2002 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns skönt att man tjänar (får in) runt 80000 kronor före skatt varannan vecka...(tack vare Internet oxå!). Då kan man i alla fall köpa nytt grafikkort var 6:e månad och ny dator var 12:e...

ddaawiidd
Medlem
Forum Posts: 29
171586
May 21, 2002 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Snyyyyyft!!!
Mitt stackars GF2 kommer nog att få svättas ganska bra 🙁

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 530
171589
May 21, 2002 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-21 22:24, gusehr wrote:
Känns skönt att man tjänar (får in) runt 80000 kronor före skatt varannan vecka...(tack vare Internet oxå!). Då kan man i alla fall köpa nytt grafikkort var 6:e månad och ny dator var 12:e...

Kul att skryta om hur mycket man tjänar.

Anton Nilsson
Member
Medlem
171611
May 21, 2002 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

McKinley vad har gjort dig så kinkig när det gäller pengar? Tröttnat på socbidragen?

Finns en skillnad på att skryta och konstatera fakta.

Precis som folk har rätt att gnälla för de inte har råd att köpa nytt kan väl folk få lov o konstetera att de HAR råd att köpa nytt.. Har aldrig sett dig klaga på dem som är ledsna för att de inte har råd.
Skryter de om att de har lite pengar då eller?

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
171628
May 21, 2002 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag befinner mig inte på den divisionen så att jag måste gå på socialbidrag.
Jag får istället betala en h*****es massa skatter för att kunna försörja dessa stackare.
Vad finns det för någon vits med att säga att man tjänar si och så mycket??
Ingen tycker direkt synd om de personer som tjänar mycket men man kan känna lite medlidande till de personer som inte har så mycket pengar att röra sig med.
Det finns många saker jag skulle kunna skriva men det skulle leda till en jäkla massa diskussioner och det orkar jag inte med för jag har haft nog med att försvara min färg.

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
171629
May 21, 2002 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak till Undac men man skryter aldrig om negativa saker... nämner man något som man tycker är tråkigt, gör man det inte för att skryta utan för att känna medlidande.
Även om man inte tänker på det, så gör man det mer eller mindre indirekt.

Anton Nilsson
Member
Medlem
171632
May 21, 2002 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Så det är ok att vara självömkande och gnälla, men det är inte ok att visa att det går bra för en? Eller ens konstatera att man har råd att köpa en lite mer exklusiv produkt? (Med tanke på tråden där du hoppade på en grabb för att han hade råd med en 21 tummare.)
Vet bara ett enda land där något sådant kan passera som "normalt" tänkade: Sverige.

Usch, man kan ju bli upprörd för mindre.

Och jo, det finns en hel del folk som skryter om att de har det dåligt. Kanske inte "skryter" men får det att låta sämre än vad det egentligen är mest för uppmärksamhetens skull. (Men det är beside the point här.)

Dessutom var det en retorisk fråga för att visa hur jäkla falerande ditt tänkande är. 🙄

Varför måste det handla om att tycka synd om folk? Är du så sleten att du inte kan vara glad för någon som lyckats med något?
Det ena behöver KNAPPAST ta ut det andra.

UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
171645
May 22, 2002 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, intressant diskussion min nyhet ledde till smile

Hårdvara köper man väl för att det är kul med nya leksaker, inte för att hänga med.
De flesta spel går ju trots allt att köra på en PIII 1G med ett TNT2.

Jag köper alltid det som ligger snäppet efter eller två snäpp efter det värsta, det är mycket mer kostnadseffektivt.

Men det var väl inte det diskussionen handlade om.

Något som dessutom är dyrare än dator är flickvän...

//Anders.

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
171649
May 22, 2002 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, men nu är jag jäkligt nyfiken på hur man drar in 80K varannan vecka. Och är det då brutto eller netto inkomst? fan det är ju 1.9 miljoner / år. En sån sysselsättning vill jag osså hoppa på.

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
171668
May 22, 2002 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Undac: jag tycker man kan "skryta" på ett lite finare sätt än vad många här inne gör.
Deras sätt är nästan lite hånfullt till de som inte har det lika bra.
Visst kan man känna glädje åt de som har lyckats men jag känner inte någon glädje åt de personer som gör det på ett hånfullt sätt.

gusehr
Medlem
Forum Posts: 42
171671
May 22, 2002 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag säljer programvara direkt via Internet, totalt rör det sig väl om en 200 produkter, alltifrån (andras) e-böcker till mina egna datorprogram.

Jag tycker att jag inte får in särskilt mycket, det finns dom som får in betydligt mer...men det känns ju skönt att man har kunnat kontantköpa en bostadsrätt i Stockholm med mer än 3 rum...))

Dessutom: pengarna jag får in är i amerikanska dollar från en amerikansk bank (New York Citybank) , så det blir lite strul med skattebetalning.

Men totalt sett nu i april månad drog jag in runt 19000 dollar, vilket motsvarar runt 200.000 kronor på en månad...))

Nu tror jag att vi skall återgå till DOOM3!!!

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
171700
May 22, 2002 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

gusehr är tamefan en lycklig j**el wink

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
171810
May 22, 2002 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print
Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
171829
May 22, 2002 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-22 13:56, [Molotov] wrote:
gusehr är tamefan en lycklig j**el wink

laugh
Pengar är inte allt här i livet gosse. Han kanske inte alls är speciellt lycklig. Han kanske har sitt liv bakom datorskärmen (troligen eftersom han jobbar med det) och inte ser nåt annat ljus i livet. (låter som livets ord nu men whata fuck!!) 😀

Är han lycklig över sina pengar och vill "skryta" om det så låt han göra det. Men för min del kommer kärlek före pengar. Och det är jag jävligt stolt över att kunna säga, för jag har världens goaste tjej! :heart: *skryter lite* 😀 laugh

[ Detta Inlägg ändrades av: Kid Rock den 2002-05-23 10:07 ]

Kingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
172265
May 24, 2002 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

så sant så sant, som dom säger i låten money cant buy love..

angående Doom3 så när det kommer (nästa år?) så lär väl gf5 lr 6 ha kommit och har man inte skaffat ett gf4 vid den tiden är man lite efter..

[ Detta Inlägg ändrades av: Kingen den 2002-05-25 00:00 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 79
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL