August 22, 2005
Är du sugen på att veta ungefär hur pass bra prestanda och bildkvalitet du kommer att få ut ur Doom 3 med ditt system? Om svaret är ja har HardOCP artikeln för dig.
Med en lång rad olika testsystem testar de Doom 3 för att få ut den bästa kombinationen av prestanda och bildkvalitet i det hett efterlängtade spelet.
Om du är sugen på en prognos är det bara att klicka på länken här.
Lägg märke till att det här alltså inte är en direkt hårdvarujämförelse, de olika systemen kör olika inställningar mm. Dock lite intressant läsning för den som är sugen på att veta om de behöver uppgradera innan spelet ligger installerat på hårddisken.
November 29, 2001
Personligen blev jag bara mer förvirrad av detta.
Funderar just nu på att uppgradera till en 3800+ men att döma av HardOCPs tester tjänar man inget alls på att gå från en 3200+ till en FX53:a (och FX53an har ju som bekant nästan identisk prestanda som en 3800+).
Rättare sagt förlorar de lite prestanda i sin atester. Skumt som attans:
http://www2.hardocp.com/image......82X2wuZ2lm
vs.
November 29, 2001
x-per wrote: Men UndaC det gick ju inte riktigt jämföra konfiguration med konfiguration eftersom det var olika inställningar ändå eller?
nej det är ju just det som är grejen, på de två länkarna är det ju samma inställningar de använt, det är ju det som gör mig så tveksam inför min eventuellt kommande uppgradering
November 29, 2001
CasO wrote: riktigt nice artikel, något sådant borde vårt goda folk på NH kunna göra någon dag i framtiden 😉
jag kommer nog att göra en där jag jämför ett hyffsat modernt system (som många här kan tänkas ha)
typ:
AXP 2500+, 512 MB RAM, Radeon 9800 Pro
och jämföra det mot
A64 3800+, 1024 MB RAM, GeForce 6800 Ultra
och då kommer det testas med samam inställningar så att det blir apples to apples. personligen ogillar jag hardocps sätt att testa saker starkt eftersom det inte går att jämföra resultaten alls: är man ute efter att uppgradera blir det ju då menlöst att titta på deras resultat
October 22, 2002
jag kommer nog att göra en där jag jämför ett hyffsat modernt system (som många här kan tänkas ha)
typ:
och jämföra det mot
låter riktigt nice faktiskt...
den först nämnda specen är faktiskt vad de flesta har där hemma....
gällande hardocps så kan jag faktiskt hålla med, även om jag har faktiskt lärt mig ett par saker som jag personligen tycker är nyttigt hehe 😛
tycker dock att dem förklarar saker och ting på ett bra sätt så en människa som inte är så insatt i datorer förstår...
November 29, 2001
CasO wrote:
tycker dock att dem förklarar saker och ting på ett bra sätt så en människa som inte är så insatt i datorer förstår...
jo det kan jag hålla med om, men för en gammal räv som mig som bara vill hoppa snabbt in och ut för att se "kommer denna pryl göra någon skillnad för mig i den här situationen" så är deras artiklar tämligen menlösa på senaste
btw har jag tid kommer jag att testa att uppgradera "en sak i taget" så att säga
så att folk kan lista ut "aha jag behöver 512 MB minne och ett grafikkort" eller "aha det räcker med att jag uppgraderar min CPU" osv.
det vore en mer intressant infallvinkel än hardocps i min mening
November 8, 2003
UndaC wrote: [quote=CasO]riktigt nice artikel, något sådant borde vårt goda folk på NH kunna göra någon dag i framtiden 😉
typ:
och jämföra det mot
och då kommer det testas med samam inställningar så att det blir apples to apples. personligen ogillar jag hardocps sätt att testa saker starkt eftersom det inte går att jämföra resultaten alls: är man ute efter att uppgradera blir det ju då menlöst att titta på deras resultat
snälla, lägg ner lite mer tid och ta med ett 9600xt i testet, det är ju många som sitter med det också....
2 Guest(s)