December 6, 2001
En processor som är likvärdig eller bättre en än 2500+ räcker ju fult tillräckligt. Det enda den behöver klara är ju att spotta ur sig 50-60 fps vilken en sådan säkert klarar. Så processorn kan nog de flesta behålla utan en uppgradering. Det skulle ha varit bra att få sett några cpubegränsande benchmarks, för att se vad de olika processorerna klarar. På den här länken ser man iaf att en 3200+ räcker till och blir över: http://www2.hardocp.com/image......8xX2wuZ2lm
Man kan undra om det är grafikkortet eller processorn som står för fpsdroppen i den grafen.
Själv blev jag lite osäker på om jag ska införskaffa ett 6800 eller 6800GT. Tror det nog får bli ett GT på grund av de 16 piparna. Blir en trevlig uppgradering att gå från mitt Gf3 med 4pipes, 128-bits minnesbuss, och en klocka på 200/500, till 16pipes, 256-bits minnesbuss och en klocka på 350/1000.
April 2, 2001
January 12, 2004
jag är helt på vitamins linje (beror kanske på att jag har sämst dator i univresum)
men är det inte så att ett spel bara _SKA_ funka ? det ska inte spela nån roll om du har en 400 mhz eller morgondagens "går-inte-att-köpa-idag-för-att-det-vore-för-dyrt-dator" det ska funka ändå 🙂
visst med alternativ 2 lär det rocka, men jag vill fortfarande ha SPELUPPLEVELSE med alla spela jag köper, även om det har 2 miljader vertex shaders eller fyra pixlar..
fy fan för överhypade spel
November 29, 2001
Jingizu wrote: visst med alternativ 2 lär det rocka, men jag vill fortfarande ha SPELUPPLEVELSE med alla spela jag köper, även om det har 2 miljader vertex shaders eller fyra pixlar..
Så per ditt resonemang borde folk vara lacka över att de inte kan lira typ Grand Tourismo 4 på sina NES.. 😉
February 18, 2004
UndaC wrote: [quote=Jingizu]visst med alternativ 2 lär det rocka, men jag vill fortfarande ha SPELUPPLEVELSE med alla spela jag köper, även om det har 2 miljader vertex shaders eller fyra pixlar..
Så per ditt resonemang borde folk vara lacka över att de inte kan lira typ Grand Tourismo 4 på sina NES.. 😉
Jag tror han är avundsjuk på din setup undac, fast vem är inte det.. 8)
March 14, 2004
niro wrote: [quote=UndaC][quote=Jingizu]visst med alternativ 2 lär det rocka, men jag vill fortfarande ha SPELUPPLEVELSE med alla spela jag köper, även om det har 2 miljader vertex shaders eller fyra pixlar..
Jag tror han är avundsjuk på din setup undac, fast vem är inte det.. 8)
Han har skrivit ner allt han drömde fråm våt dröm om ett dual system skulle ja tro
March 21, 2004
någon annan som lade märke till att doom 3 är låst till max 60fps? isåfall skulle de tyngsta korten kunnat ligga om något ännu högre på sitt max. slår vad om att 6800 ultra hade sprängt 100 fps med 2x aa och 1600x1200 upplösning lätt. å andra sidan, vem lägger ner 6000 spänn på ett grafikkort... 🙄
mitt 9600 pro samt 2400+ processor duger uppenbarligen mer än väl.
när något av de tyngre grafikkorten går under 3000 spänn så slår jag till direkt! 😕
December 6, 2001
Domus wrote: någon annan som lade märke till att doom 3 är låst till max 60fps?
Ja, det är låst till 60 fps eftersom id inte tycker att man märker nån skillnad med mer. Spelklockan tickar också 60 gånger i sekunden, så det spelar inte så stor roll om man hade mer fps. I benchmarkläge finns dock ingen gräns.
March 21, 2004
peppe20 wrote: [quote=Domus]någon annan som lade märke till att doom 3 är låst till max 60fps?
du har inte hört talas om vsync? 🙄
visst har jag det, men det skulle isåfall innebära att man skulle kunna köra spelet i 100hz eller mer och få högre framerate på det sättet.
1 Guest(s)