August 22, 2005
Det är en beskärd del chassimoddare som blivit inspirerade av Doom3 och dess makabra miljöer. En av dem som velat föra över denna känsla till ett chassi är den välkända moddaren Mashi, som faktiskt är hemmahörande i vårt avlånga land.
Vi har tidigare rapporterat om hans alster som vunnit diverse priser i olika tävlingar och nu har han alltså slagit till igen.
Doom3: Hell Inside heter det senaste projektet som alltså baseras på ett SFF-chassi. Ett litet chassi men stora planer kan man lungt säga.
Både processor och grafikkort är vattenkylt och av själva chassit är det mer eller mindre bara aluminium-skelettet som finns kvar i standardutförande. Något man knappast kommer lägga märke till heller.
[Image Can Not Be Found]
Hela projektet finns i vanlig ordning publicerat på Mashis hemsida där man kan följa utvecklingen från början till slut. Mängder av bilder och tillhörande kommentarer gör det till trevlig läsning för de flesta och kan agera inspirationskälla för andra likasinnade.
Läs mer om Doom3: Hell Inside.
April 20, 2002
mmm...sexy.
Riktigt trevligt med chassimods av detta slaget.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
TheWretch: Stavfel och liknande ska inte tas upp i trådarna men eftersom du även kommenterat nyheten låter jag det gå förbi. Har fixat namnet i nyheten förresten.
Sen tror jag inte det är någon direkt spoiler för spelet att se projektloggen faktiskt. Jag har inte spelat D3 ännu själv faktiskt, bara benchat. 🙂 Men jag tyckte inte det fanns några direkta relationer i kommentarer o så.
Jiggly: Det ser faktiskt ut som att det ska vara i ett vanligt datarum. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
September 17, 2001
Hm, verkar som att det bara är jag som inte tycker denna mod är solklar? Jag tycker den är fin och orginell, men jag ser tyvärr en del missar enligt _mitt_ tycke:
1. Den röda fronten borde sträcka sig över sidorna och toppen också.
2. D3-loggan syns knappt. Den bor vara siler/metall istället för rödmålad.
I förhållandet till hur lådan såg ut från början så är det en klar förbättring dock!
July 3, 2003
Riktigt snygg och dessutom liten och käck 🙂
NH|SiBBoR wrote: Hm, verkar som att det bara är jag som inte tycker denna mod är solklar? Jag tycker den är fin och orginell, men jag ser tyvärr en del missar enligt _mitt_ tycke:
1. Den röda fronten borde sträcka sig över sidorna och toppen också.
2. D3-loggan syns knappt. Den bor vara siler/metall istället för rödmålad.I förhållandet till hur lådan såg ut från början så är det en klar förbättring dock!
Mm, tycker absolut att Doom(3) skulle synas bättre.
1 Guest(s)