September 12, 2001
Zaver wrote: Pinsamt uttalande, läs första posten i den här nyheten.
Den pinsamme här är blott och enbart du!
Vad du inte verkar begripa är att efter bytet av ISP har vi inte haft några avbrott alls föränn servern klappade ihop nyligen.
Herr glappkäft har onekligen hel del hyss bakom sig här i vårt forum. Vi som minns dina härjningar i forumet kan dra oss till minnes om "Tandflickan" till exempel. Det var bara ett av många.
Nä stäng igen truten och slå på knoppen du förhoppningsvis har ca metern ovanför det lilla huvudet.
August 13, 2001
skiroy wrote: [quote=Zaver] Pinsamt uttalande, läs första posten i den här nyheten.
Den pinsamme här är blott och enbart du!
Vad du inte verkar begripa är att efter bytet av ISP har vi inte haft några avbrott alls föränn servern klappade ihop nyligen.
Herr glappkäft har onekligen hel del hyss bakom sig här i vårt forum. Vi som minns dina härjningar i forumet kan dra oss till minnes om "Tandflickan" till exempel. Det var bara ett av många.
Nä stäng igen truten och slå på knoppen du förhoppningsvis har ca metern ovanför det lilla huvudet.
Varför skrev du då 27 Feb 2004 02:11
"Vi har inte haft några avbrott sedan byte av ISP." ?
Det är pinsamt för då har du nog inte märkt av avbrottet men svarade ändå i denna tråd.
Personangreppet var riktigt lågt, läs reglerna. https://www.nordichardware.se/forum/profile.php?mode=register
November 29, 2001
Zaver wrote: Varför skrev du då 27 Feb 2004 02:11
"Vi har inte haft några avbrott sedan byte av ISP." ?Det är pinsamt för då har du nog inte märkt av avbrottet men svarade ändå i denna tråd.
Zaver, ärligt talat: är du här för att bitcha, moana och bara vara allmänt störig och otrevlig så är det lika bra att du ger dig av.
Det krävs inte många hjärnceller för att kunna tolka skiroys meddelande som "vi har inte haft några avbrott förrän nu". Uppenbarligen väljer du själv att inte tolka det så för att späda på ditt gnäll.
Vi har haft två avbrott i år. Det ena varade i några timmar då vi bytte ISP, tyvärr upplevde många det som längre eftersom deras ISP:ers DNS-servrar tog lång tid på sig att uppdateras. Att byta ISP var för det första ofrånkomligt men för det andra även bra för sidan (sidornas) hastighet.
Det får du ringa och bitcha på din ISP för att de inte kunde uppdatera sin(sina) DNS-servrar snabbare, inte oss.
Det andra avbrottet varade i cirka 18 timmar. Något längre, det var vårt fel, det var lätt att åtgärda och beklagligt att det inte skedde tidigare. Vi har korrigerat våra arbetsmetoder därefter och kommer hädanefter kunna lösa liknande problem inom några minuter i framtiden.
Sammanlagt ger det oss en downtime på cirka ett dygn. Dvs. vi har fortfarande 2.65 dagars downtime kvar innan vi går lägre än 99% uptime under 2004.
Men faktum kvarstår: du har inte betalt något för denna tjänst, du har inte förtjänat den på något sätt. Snarare har du gjort dig oförtjänt genom ditt gnäll.
Om du vill se en bättre uptime är du varmt välkommen att donera pengar till oss så att vi kan köpa bättre utrustning. Om inte så är du varmt välkommen att formulera rimlig kritik och att framföra rimliga förväntningar.
Jag hade haft full förståelse för dina klagomål och det otrevliga sätt du formulerar dig på om:
1. Vi utlovat en viss uptime. (Eller tex. om vi skrytit med vår driftsäkerhet.)
2. Om du betalt pengar för tjänsten du nyttjar. (Eller om du tex. donerat pengar specifikt till serverunderhåll.)
Ingen av dessa två (eller snarare fyra) punkter stämmer vilket i mina ögon bara får dig att framstå som en bortskämd barnrumpa som skriker och gråter på sina föräldrar för att han fått fel leksak i födelsedagspresent.
Jag tror nog du är en stor pojke nu. Som en sådan borde du kunna se skillnaden mellan att klaga på en person som ger dig en gåva du inte är 100% nöjd med och att klaga på en återförsäljare som du köpt en falerande produkt av.
October 6, 2003
Vad är allt tjafs? Nh HAR BRA UPTIME! Det är nu och ISP-bytet som det har legat nere. Och ISP-bytet gjorde de för VI läsares skull, så att vi skulle få en snabbare sida och ett snabbare forum. Sluta klaga.
Skapa en egen Hårdvaru-site och börja konkurrera om du inte är nöjd.
September 28, 2003
jag tycker inte det ska bli så här mkt fuzz över den här lilla saken faktum är att NH har skaplig uptime och är det trevligaste forumet som finns. Alltså jag kan inte klaga på något som görs här på siten den kan vara uppe en gång om året det är inget måste det finns ingen skyldighet till att den ska vara uppe så såna här diskussioner är bara löjliga. Jag tycker alla ni som jobbar här lägger ner er fritid och allt gör ett jättebra jobb! keep up the good work! =DO =DO =DO en eloge till alla er som arbetar på NH.
September 19, 2002
fastbullit wrote: jag tycker inte det ska bli så här mkt fuzz över den här lilla saken faktum är att NH har skaplig uptime och är det trevligaste forumet som finns. Alltså jag kan inte klaga på något som görs här på siten den kan vara uppe en gång om året det är inget måste det finns ingen skyldighet till att den ska vara uppe så såna här diskussioner är bara löjliga. Jag tycker alla ni som jobbar här lägger ner er fritid och allt gör ett jättebra jobb! keep up the good work! =DO =DO =DO en eloge till alla er som arbetar på NH.
Instämmer.
BarateaU wrote: [quote=UndaC][quote=BarateaU]
20:- året kostnad för att vara medlem så kanske man får bort lite ohyra 😉
och vips så hade vår besökarstatistik dykt ner till botten 😉
ähh statestik och statestik, jag bryr mig om de som är här och inte staplar och siffror =)
Nä vi hade också gärna struntat i "staplar och siffror" men tyvärr är vi beroende av dem då det är pga. dessa vi kan hålla oss flytande. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
March 19, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=BarateaU][quote=UndaC][quote=BarateaU]
20:- året kostnad för att vara medlem så kanske man får bort lite ohyra 😉
och vips så hade vår besökarstatistik dykt ner till botten 😉
ähh statestik och statestik, jag bryr mig om de som är här och inte staplar och siffror =)
Nä vi hade också gärna struntat i "staplar och siffror" men tyvärr är vi beroende av dem då det är pga. dessa vi kan hålla oss flytande. 🙂
Mjo det är självklart förstående då annonsererna inte vill annonsera där de inte har en aning om hu många som spanar in deras annons.
June 19, 2002
Zaver wrote: Hoppsan, vad var det som hände ikväll då? Jo ännu ett litet stopp. Har det verifierat av op's i #nordichardware så det var inte min ISP 😉
Sitter och myser lite...
Jaha! så du gillar när NH är nere! Ballt! Det är ju så himla konstruktivt! Jaa! Och vi gillar verkligen den här formen av kritik! Har du ingenting bättre att säga kan likväl hålla mun, och om du inte vill att NH ska vara nere kan du gott hålla dig härifrån så att belastningen minskar lite. Vi har förklarat hur det ligger till, du är väl medveten om att vi hela tiden försöker lösa problemen men att vissa saker strular. Bitcha inte så mycket om det!
November 29, 2001
Zaver wrote: Hoppsan, vad var det som hände ikväll då? Jo ännu ett litet stopp. Har det verifierat av op's i #nordichardware så det var inte min ISP 😉
Sitter och myser lite...
Som sagt, den dagen du spenderat/donerat ett endaste öre på NH så kan du komma spela allan för hela slanten (pun intended) tills dess kan du sköta din kritik konstruktivt och vänligt eller dra åt fanders.
Ganska enkelt.
1 Guest(s)