Driftstopp på NH|Page 3|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Driftstopp på NH
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
555161
February 27, 2004 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Zaver wrote: Pinsamt uttalande, läs första posten i den här nyheten.

Den pinsamme här är blott och enbart du!

Vad du inte verkar begripa är att efter bytet av ISP har vi inte haft några avbrott alls föränn servern klappade ihop nyligen.

Herr glappkäft har onekligen hel del hyss bakom sig här i vårt forum. Vi som minns dina härjningar i forumet kan dra oss till minnes om "Tandflickan" till exempel. Det var bara ett av många.

Nä stäng igen truten och slå på knoppen du förhoppningsvis har ca metern ovanför det lilla huvudet.

Zaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 973
555334
February 27, 2004 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Zaver] Pinsamt uttalande, läs första posten i den här nyheten.

Den pinsamme här är blott och enbart du!

Vad du inte verkar begripa är att efter bytet av ISP har vi inte haft några avbrott alls föränn servern klappade ihop nyligen.

Herr glappkäft har onekligen hel del hyss bakom sig här i vårt forum. Vi som minns dina härjningar i forumet kan dra oss till minnes om "Tandflickan" till exempel. Det var bara ett av många.

Nä stäng igen truten och slå på knoppen du förhoppningsvis har ca metern ovanför det lilla huvudet.

Varför skrev du då 27 Feb 2004 02:11
"Vi har inte haft några avbrott sedan byte av ISP." ?

Det är pinsamt för då har du nog inte märkt av avbrottet men svarade ändå i denna tråd.

Personangreppet var riktigt lågt, läs reglerna. https://www.nordichardware.se/forum/profile.php?mode=register

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
555397
February 27, 2004 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Zaver wrote: Varför skrev du då 27 Feb 2004 02:11
"Vi har inte haft några avbrott sedan byte av ISP." ?

Det är pinsamt för då har du nog inte märkt av avbrottet men svarade ändå i denna tråd.

Zaver, ärligt talat: är du här för att bitcha, moana och bara vara allmänt störig och otrevlig så är det lika bra att du ger dig av.

Det krävs inte många hjärnceller för att kunna tolka skiroys meddelande som "vi har inte haft några avbrott förrän nu". Uppenbarligen väljer du själv att inte tolka det så för att späda på ditt gnäll.

Vi har haft två avbrott i år. Det ena varade i några timmar då vi bytte ISP, tyvärr upplevde många det som längre eftersom deras ISP:ers DNS-servrar tog lång tid på sig att uppdateras. Att byta ISP var för det första ofrånkomligt men för det andra även bra för sidan (sidornas) hastighet.
Det får du ringa och bitcha på din ISP för att de inte kunde uppdatera sin(sina) DNS-servrar snabbare, inte oss.
Det andra avbrottet varade i cirka 18 timmar. Något längre, det var vårt fel, det var lätt att åtgärda och beklagligt att det inte skedde tidigare. Vi har korrigerat våra arbetsmetoder därefter och kommer hädanefter kunna lösa liknande problem inom några minuter i framtiden.
Sammanlagt ger det oss en downtime på cirka ett dygn. Dvs. vi har fortfarande 2.65 dagars downtime kvar innan vi går lägre än 99% uptime under 2004.

Men faktum kvarstår: du har inte betalt något för denna tjänst, du har inte förtjänat den på något sätt. Snarare har du gjort dig oförtjänt genom ditt gnäll.

Om du vill se en bättre uptime är du varmt välkommen att donera pengar till oss så att vi kan köpa bättre utrustning. Om inte så är du varmt välkommen att formulera rimlig kritik och att framföra rimliga förväntningar.

Jag hade haft full förståelse för dina klagomål och det otrevliga sätt du formulerar dig på om:
1. Vi utlovat en viss uptime. (Eller tex. om vi skrytit med vår driftsäkerhet.)
2. Om du betalt pengar för tjänsten du nyttjar. (Eller om du tex. donerat pengar specifikt till serverunderhåll.)

Ingen av dessa två (eller snarare fyra) punkter stämmer vilket i mina ögon bara får dig att framstå som en bortskämd barnrumpa som skriker och gråter på sina föräldrar för att han fått fel leksak i födelsedagspresent.

Jag tror nog du är en stor pojke nu. Som en sådan borde du kunna se skillnaden mellan att klaga på en person som ger dig en gåva du inte är 100% nöjd med och att klaga på en återförsäljare som du köpt en falerande produkt av.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
555400
February 27, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är allt tjafs? Nh HAR BRA UPTIME! Det är nu och ISP-bytet som det har legat nere. Och ISP-bytet gjorde de för VI läsares skull, så att vi skulle få en snabbare sida och ett snabbare forum. Sluta klaga.

Skapa en egen Hårdvaru-site och börja konkurrera om du inte är nöjd.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
555416
February 27, 2004 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

asså varför diddla å daddla me detta?? Va gör det om siten ligger nere något lr några dygn om året?? Kanske börja skaffa lite andra intressen också wink

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
555503
February 28, 2004 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

jag tycker inte det ska bli så här mkt fuzz över den här lilla saken faktum är att NH har skaplig uptime och är det trevligaste forumet som finns. Alltså jag kan inte klaga på något som görs här på siten den kan vara uppe en gång om året det är inget måste det finns ingen skyldighet till att den ska vara uppe så såna här diskussioner är bara löjliga. Jag tycker alla ni som jobbar här lägger ner er fritid och allt gör ett jättebra jobb! keep up the good work! =DO =DO =DO en eloge till alla er som arbetar på NH.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
555539
February 28, 2004 - 2:38 am
sp_Permalink sp_Print

Vad rörs igs diskusioneon krin? - Spelar egentligen igene roll. NH ruless anyways 🙂

Läägg ner ert wajn om downtime och prisa istäölket NH-ansvariga aför att et€'r den vbäästa satjen ute på nötet 😉

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
555904
February 28, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: jag tycker inte det ska bli så här mkt fuzz över den här lilla saken faktum är att NH har skaplig uptime och är det trevligaste forumet som finns. Alltså jag kan inte klaga på något som görs här på siten den kan vara uppe en gång om året det är inget måste det finns ingen skyldighet till att den ska vara uppe så såna här diskussioner är bara löjliga. Jag tycker alla ni som jobbar här lägger ner er fritid och allt gör ett jättebra jobb! keep up the good work! =DO =DO =DO en eloge till alla er som arbetar på NH.

Instämmer.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
556795
February 29, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

De där med downtimen har jag inte märkt nått av, de enda som hänt mig i forumet att de har blivit lite php error så jag inte kunnat komma in och de beroende troligen på överbelastning.

20:- året kostnad för att vara medlem så kanske man får bort lite ohyra 😉

Anton Nilsson
Member
Medlem
556861
February 29, 2004 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote:

och vips så hade vår besökarstatistik dykt ner till botten 😉

BarateaU
Member
Medlem
557254
March 1, 2004 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=BarateaU]

ähh statestik och statestik, jag bryr mig om de som är här och inte staplar och siffror =)

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
557284
March 1, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: [quote=UndaC][quote=BarateaU]

ähh statestik och statestik, jag bryr mig om de som är här och inte staplar och siffror =)

Nä vi hade också gärna struntat i "staplar och siffror" men tyvärr är vi beroende av dem då det är pga. dessa vi kan hålla oss flytande. 🙂

BarateaU
Member
Medlem
558787
March 2, 2004 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=BarateaU][quote=UndaC][quote=BarateaU]

Nä vi hade också gärna struntat i "staplar och siffror" men tyvärr är vi beroende av dem då det är pga. dessa vi kan hålla oss flytande. 🙂

Mjo det är självklart förstående då annonsererna inte vill annonsera där de inte har en aning om hu många som spanar in deras annons.

Zaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 973
567309
March 11, 2004 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppsan, vad var det som hände ikväll då? Jo ännu ett litet stopp. Har det verifierat av op's i #nordichardware så det var inte min ISP 😉

Sitter och myser lite...

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
567326
March 11, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Zaver wrote: Hoppsan, vad var det som hände ikväll då? Jo ännu ett litet stopp. Har det verifierat av op's i #nordichardware så det var inte min ISP 😉

Sitter och myser lite...

Jaha! så du gillar när NH är nere! Ballt! Det är ju så himla konstruktivt! Jaa! Och vi gillar verkligen den här formen av kritik! Har du ingenting bättre att säga kan likväl hålla mun, och om du inte vill att NH ska vara nere kan du gott hålla dig härifrån så att belastningen minskar lite. Vi har förklarat hur det ligger till, du är väl medveten om att vi hela tiden försöker lösa problemen men att vissa saker strular. Bitcha inte så mycket om det!

Anton Nilsson
Member
Medlem
567334
March 11, 2004 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Zaver wrote: Hoppsan, vad var det som hände ikväll då? Jo ännu ett litet stopp. Har det verifierat av op's i #nordichardware så det var inte min ISP 😉

Sitter och myser lite...

Som sagt, den dagen du spenderat/donerat ett endaste öre på NH så kan du komma spela allan för hela slanten (pun intended) tills dess kan du sköta din kritik konstruktivt och vänligt eller dra åt fanders.

Ganska enkelt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 159
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL