August 22, 2005
Creative släppte idag en patch till sina drivrutiner för Audigy 2 och Audigy 2 ZS. Vad som är nytt kan ni se nedan:
Resolves the issue of THX® Setup Console resetting to default values whenever it is launched.
Removes noise and distortion when THX Setup Console is used.
Synchronizes the settings between EAX® ADVANCED HD™ and Creative Graphic Equalizer.
Enables MIDI device name display in Windows® Multimedia Device and SoundFont® Bank Manager.
Enables the activation of imported EAX effect presets.
Resolves the audio mute issue that is encountered when certain EAX effect presets are activated.
Resolves the system stall issue that is encountered when rewinding or fast-forwarding DTS®-encoded audio CDs, on external DVD players that are playing back through your audio card.
Enhances the performance of PC games that use native OpenAL API extensions.
Ta er till Creatives sida för nerladdning här.
January 10, 2004
närj jag försökte använda autoupdate sa den att "tyvärr så har du inga creative produkter installerade på din dator"
wtf jag har ju ett Creative Audigy2 Platinum eX för ca 2279,- riksdaler 🙂
iofs så tror jag det beror på att jag redan kör dom senaste drivarna som man hittar hos creative om man söker manuellt där och dom är sen 031031 🙁 men nån patch hittar jag ej 🙁
August 23, 2003
NiChO(SWE) wrote: Datum och version för de nya är "02/23/2004, 5.12.01.0443". Är enligt Creative en viktig patch till de nya EAX4 drivrutinerna. Har ni problem med att auto update inte hittar kortet så stäng av mjukvaru firewallen, om ni har en sådan, innan ni går in på creatives sida.
Jag har lagt upp drivrutinera på min domän, kommer att finnas där tills på söndag/måndag morgon.
http://www.tomte.co.uk/creativ.....-84-40.exe
Hej,
vet du om den patchen fungerar med windows 98SE samt windows 2000 (server) ? Jag förmodar att den är till windows XP.
Jah har ett Audigy 2 (bulk) och när jag kör auto update (i windows 2k server) så får jag inte fram den patchen bland alternativen!
Men jag får fram SBA2_EAX4DRV_031031 patchen vilken jag har installerat sen tidigare! Go figure.... 🙄 :bok:
En fråga till:
Jag kan inte ha både hörlurar och högtalare (5.1) på samtidigt....när jag kopplar in hörlurarna till kontrollen så försvinner ljudet från högtalarna vilket jag ibland inte vill !
Under Device Controls så finns det alternativ "Mute speakers when using headphones" men likt förbannat försvinner ljudet när jag avmarkerar det. Det är samma beteende i win 98SE, win 2k och win XP.
Tror du patchen hjälper ?
August 12, 2001
A1200 wrote: [quote=NiChO(SWE)]Datum och version för de nya är "02/23/2004, 5.12.01.0443". Är enligt Creative en viktig patch till de nya EAX4 drivrutinerna. Har ni problem med att auto update inte hittar kortet så stäng av mjukvaru firewallen, om ni har en sådan, innan ni går in på creatives sida.
Jag har lagt upp drivrutinera på min domän, kommer att finnas där tills på söndag/måndag morgon.
http://www.tomte.co.uk/creative/SBA2_WEBUP_PCWDRV_1-84-40.exe
Hej,
vet du om den patchen fungerar med windows 98SE samt windows 2000 (server) ? Jag förmodar att den är till windows XP.
Jah har ett Audigy 2 (bulk) och när jag kör auto update (i windows 2k server) så får jag inte fram den patchen bland alternativen!
Men jag får fram SBA2_EAX4DRV_031031 patchen vilken jag har installerat sen tidigare! Go figure.... 🙄 :bok:
Samma för mig, jag ser heller inte den nya patchen.
February 4, 2004
🙁 🙁 🙁
Har drivrutinerna som följde med skivan. ( Och då toolbaren längst upp på skrivbordet som kommer upp när man för dit musen. )
Köpte det i januari, och mediasource-drivrutinerna på den är 1.01.9, vilka kom ut i december, så den måste ju vara ny.
Och var hittar ni det där auto-update?
[Image Can Not Be Found]
Jag ser inget där...?
2 Guest(s)