April 17, 2005
NVIDIA kommer i slutet av mars att lansera sin första DX11 baserade grafikkortsarkitektur och deras GeForce Fermi familj sägs ha särskilt effektiv tessellation teknik. Under Game Developer Conference passade NVIDIA på att visa upp några av GeForce GTX 400-seriens styrkor. Detta gjordes bland annat i en realtidssimulering av människohår där tiotusentals hårstrå får även ett monsterchip som GF100 att ta i med hårdhanskarna.
Teknikdemo är inte detsamma som riktiga effekter i spel, men det är trots allt spännande att se vad grafikkortsutvecklarna jobbar med för nya effekter. Både ljus och rörelser ser i alla fall verklighetstrogna ut och hår som följer elementen ger utan tvekan en större inlevelse.
August 11, 2005
EliXyR wrote: Ser ju ut som de är under vattnet med håret. Samma med physX effecterna i Batman AA. Papperna på golvet som var physxade var som plast/gummi o känndes inte som det var papper. 😀
Aja en bra bit åt rätt håll är det väl antar jag.
Tänkte exakt samma sak angående vattnet.
1 Guest(s)