April 17, 2005
Moderkortstillverkaren ASUS ger sig in på e-boksläsarmarknaden och man har inte bara lanserat ett par traditionella modeller med gråskaledisplayer utan även visat upp en modell med en OLED-baserad färgdisplay. ASUS DR-570 är en relatigt liten e-boksläsare som förväntas lanseras i slutet av året med en 6-tums display som ska bjuda en batteritid på hela 122 timmar.
[Image Can Not Be Found]De imponerande batterisiffrorna blir än mer anmärkningsvärda då ASUS hävdar att man kan uppnå dessa även vid uppspelning av flash-video eller andra relativt krävande uppgifter.
ASUS DR-570 ska förutom sin färgdisplay även komma utrustad med stöd för WiFi och 3G. Lanseringen väntas alltså inte ske förrän i slutet av året men ger i alla fall en tydlig bild av vad vi kan vänta oss på e-boksläsarmarknaden i framtiden.
Källa: Timesonline.co.uk
July 14, 2005
En modell med färgskärm skulle vara bra att ha för att läsa PDF-filer.
Den verkar vara mer mångsidig en modeller som tidigare visats under bokmässan.
e-bokläsare kanske slår högre nu i dessa tider fast nu finns det så många nischer, man får väll vänta och se vad som kommer inom Tablet-PC innan jag bestämmer mig för någon iallafall.
Har inte orkat följa utvecklingen inom bärbart, en Palm Tungsten är det närmast jag kommit.
Minns att SONY hade en e-boksläsare med böckerna på CD-ROM singlar så iden är ju inte ny.
Imponerande fördel med batteritiderna med 122 timmar om det skulle hålla även vid uppspelning av video.
[End of Rant]
1 Guest(s)