April 17, 2005
ECS har som de flesta tillverkare stora planer för CeBIT mässan och nu har det dykt upp information om några av tillverkarens bärbara datorer. Man ska tydligen visa upp hela fyra nya serier av bärbara datorer varav G-serien ser ut att vara den som kanske står ut mest från mängden. ECS G200 har nämligen en ny unik display som är fäst i datorn på ett sätt som gör det möjligt att vrida och vända den i de flesta olika vinklar. Allt för att ge bättre användarvänlighet. De tre övriga serierna, ECS S-serien, L-serien och H-serien har andra inriktningar. H-serien är till exempel baserad på UMPC-konceptet och här handlar det alltså om ultraportabla enheter med 7" pekskärm och hög mobilitet.
[Image Can Not Be Found] ECS G200 med unik displaydesign - Bildkälla:: Pocket-lint
February 14, 2003
Snorch wrote: Sitter man upprätt lite framåtböjd med den där i knät får man ju skärmen alldeles framför ansiktet, nej inget jag skulle vilja ha, däremot en UMPC på 7" med pekskärm skulle jag inte tacka nej till..
Bilden visar bara en möjlig position för skärmen, inte en tvungen position. Om du tänker efter lite så inser du nog att skärmen går att ställa precis som en vanlig bärbar skärm - precis när skärmen är uppfälld så har ju skärmen detta läge.
Jag tycker att det är en helt prima lösning. Själv har jag länge varit ute efter en bärbar dator med skrivbar (tryckkänslig) skärm. De datorer som finns måste man vända skärmen på (eller datorn) för att utnyttja som ett skrivblock. Men med denna variant på skärm så skulle man ju bara kunna vika upp den och vika ned igen för att ha och skriva på. Fördelarna slutar inte där. Med skärmpositionen som bilden visar så kan datorn ta mindre plats (i djupled), tex på en buss eller tåg där det ofta är trångt. Jag ser detta som ett stort steg framåt på bärbart-marknaden! Bra jobbat, ECS!
March 14, 2001
Kingsthrone wrote: [quote=Snorch]Sitter man upprätt lite framåtböjd med den där i knät får man ju skärmen alldeles framför ansiktet, nej inget jag skulle vilja ha, däremot en UMPC på 7" med pekskärm skulle jag inte tacka nej till..
Bilden visar bara en möjlig position för skärmen, inte en tvungen position. Om du tänker efter lite så inser du nog att skärmen går att ställa precis som en vanlig bärbar skärm - precis när skärmen är uppfälld så har ju skärmen detta läge.
Ja men självklart går det att ändra ställning på den, men ser fortfarande inte att det sulle bli mycket bättre än den vinkeln man ser ifrån på en vanlig..
Och sen var det ju så att jag kommenterade ställningen som vissas på bilden så om man kan ändra den eller inte har väl inte ett dugg med saken att göra?
February 14, 2003
Snorch wrote: [quote=Kingsthrone][quote=Snorch]Sitter man upprätt lite framåtböjd med den där i knät får man ju skärmen alldeles framför ansiktet, nej inget jag skulle vilja ha, däremot en UMPC på 7" med pekskärm skulle jag inte tacka nej till..
Ja men självklart går det att ändra ställning på den, men ser fortfarande inte att det sulle bli mycket bättre än den vinkeln man ser ifrån på en vanlig..
Och sen var det ju så att jag kommenterade ställningen som vissas på bilden så om man kan ändra den eller inte har väl inte ett dugg med saken att göra?
Bilden visar på ett enkelt sätt upp principen med skärmen. Jag förstår inte varför du ens kritiserar skärmens aktuella läge? Det vore ju ännu dummare än att inte förstå hur skärmen fälls upp.
Läs mitt argument - på buss eller tåg där nästa säte är framme vid knäna, så är det alldeles ypperligt att kunna flytta skärmen mot sig för att bibehålla en rimlig vinkel på skärmen.
March 14, 2001
Kingsthrone wrote: [quote=Snorch][quote=Kingsthrone][quote=Snorch]Sitter man upprätt lite framåtböjd med den där i knät får man ju skärmen alldeles framför ansiktet, nej inget jag skulle vilja ha, däremot en UMPC på 7" med pekskärm skulle jag inte tacka nej till..
Bilden visar på ett enkelt sätt upp principen med skärmen. Jag förstår inte varför du ens kritiserar skärmens aktuella läge? Det vore ju ännu dummare än att inte förstå hur skärmen fälls upp.
Läs mitt argument - på buss eller tåg där nästa säte är framme vid knäna, så är det alldeles ypperligt att kunna flytta skärmen mot sig för att bibehålla en rimlig vinkel på skärmen.
Det är möjligt att jag skrev det lite luddigt och endast kommenterade skärmens läge på bilden som visas, men egentligen menar jag att hela designen inte är något jag alls har användning av, och obeservera att jag endast kommenterar och inte kritiserar designen då det säkert finns de som gillar detta (du tydligen) men inte jag. Det är bara inget jag skulle betala för..
Sen varför skulle jag inte förstå hur en sån simpel funktion fungerar?
Känns som om du inte kan ta kritik, även fast jag inte kristiserar någon och allra helst inte något som har med dig att göra förutom att vi tycker olika om denna grej.. yeah yeah shit the same.. 🙄
1 Guest(s)