April 17, 2005
EIZO CE240W är en av två nya
monitorer i EIZOs ColorEdge-serie som riktar sig mot professionella användare.
CE240W är en 24" bredbildsmonitor som har en upplösning på 1920x1200 pixlar,
något som kanske inte direkt sticker ut bland specifikationspappren. Något som
dock gör det är monitorns 14-bit färghantering, de flesta high-end monitorer på
PC-marknaden har i dagsläget 8-bit paneler och EIZOs nya flaggskepp kan utan
tvekan stoltsera med imponerande färghantering. Övriga specifikationer är ett
kontrastvärde på 1000:1 och en responstid på 8ms. EIZO CE240W lär vara en riktig
juvel bland LCD-monitorer men tyvärr lär priserna också likna dem på ädelstenar.
Vi hoppas i alla fall att 10-bit paneler letar sig in i fler konsumentmonitorer
den närmsta framtiden.
[Image Can Not Be Found]
August 23, 2001
Jag har en lite modell äldre av EIZO och den är på 25ms 500:1 och 10 bit och den är helt suverän. Så denna kan ju inte annat än vara bättre 😀
Stort vill ha på denna skärm iaf!
Och det där med ms är vad jag tycker väldigt överskattat med tanke på att jag lirat NFS:MW och CoD2 utan några som helst problem och då är min skärm på 25ms!
September 4, 2001
Dels är det här med "14 bit processing" inget nytt. Sen betyder det inte att den kan hantera 14-bitsvärden internt, där är det 10 bit som gäller (det finns skärmar med 12 bit LUT...). Än mindre att den kan ta emot 14-bits information, utan i det avseendet är den fortfarande 8 bit.
October 1, 2001
Min LCD ligger på 16ms å det är lite störande när man lirar 3D spel eftersom detaljer blir lite suddiga när man roterar kameran snabbt. Det är ju inte på något sätt ospelbart men det är inte lika kul som med en CRT fast å andra sidan så blev det tomt på skrivbordet.
Tror inte att särmen är gjort för gamers, utryckte bara en personlig önskan.
Så kan någon förklara vad det det innebär med olika "bit nivåer" för monitorer?
2 Guest(s)