EPoX och GeForce 4 Ti4600 part deux|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
EPoX och GeForce 4 Ti4600 part deux
UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 3, 2002 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

I går rapporterade jag om problem med att montera GeForce 4 Ti4600 kort i vissa EPoXmoderkort.
[H]ardOCP har grävt i frågan och har nu kommit fram till att det verkar som om det är EPoX som har gjort fel vad det gäller att följa ATX-specifikationen.
På vissa av de EPoX 8KHA+ och 8KHA som har sålts har de monterat en kondensator som är för hög bredvid AGP-Slotten.
Man kan inte säga att det är särskilt taktiskt riktigt av [H]ardOCP att ta upp denna fråga då de har både EPoX och Visiontek, som var det GeForce 4 kort som berördes, som annonsörer på sint site.
Men, de visar ju på så sätt att de inte låter sig köpas, och det är beundransvärt.

Källa: [H]ardOCP.

Kingsolver
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
Member Since:
October 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
150602
March 4, 2002 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag läste din notis angående Epox, fastnade på ett par rader som gjorde mig lite orolig:
"Man kan inte säga att det är särskilt taktiskt riktigt av [H]ardOCP att ta upp denna fråga då de har både EPoX och Visiontek, som var det GeForce 4 kort som berördes, som annonsörer på sint site."
Betyder detta att man inte kan lita på era tester då ett företag som annonserar på ER sida är inblandad? Man börjar ju fundera då alla tester är beroende av att något företag skänker eller lånar ut hårdvara till er....

UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
150607
March 4, 2002 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

OM du hade flyttat blicken till raden nedanför så hade du sett att jag tyckte det var beundransvärt och att det visar att de inte kan bli köpta.
Men du ville väl förmodligen bara hitta något att klaga på.
Jag skulle givetvis själv inte heller väja för att säga något negativt om en produkt även om den kom från en annonsör på NordicHardware.
Om jag kunde formulerat meningen annorlunda för att du skulle bli nöjd och det skulle framgått med all önskvärd tydlighet att jag tycker det är BRA att de har grävt i frågan så kan du kanske tala om för mig hur jag skulle formulerat mig.
Jag ansåg att det framgick att jag inte tyckte att HOCP gjort något fel, men att de kunde förlora på det.

Öppet för fortsatt diskussion, om du nu tycker att det är något att diskutera.

//Anders.

Kingsolver
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
Member Since:
October 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
150608
March 4, 2002 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Hoppsan där träffade man visst en öm punkt lite konstruktiv kritik kanske är det minsta man kan begära att skribenterna kan ta, på Sveriges i särklass bästa hårdvarusida. Du får ursäkta om det var en besvärlig fråga att svara på men jag tyckte att den var befogad.Dessutom tycker jag väl att du som skribent kanske ska förhandsgranska det du skriver, jag ska väl knappast behöva säga hur du ska formulera dig.

[ Detta Inlägg ändrades av: Kingsolver den 2002-03-04 09:49 ]

[ Detta Inlägg ändrades av: Kingsolver den 2002-03-04 09:50 ]

[ Detta Inlägg ändrades av: Kingsolver den 2002-03-04 09:53 ]

UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
150628
March 4, 2002 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe.
I och för sig sant.
Tyvärr så kan jag inte ändra på det som står där just nu, kan göra det när jag kommer hem, så att vi undviker vidare missförstånd.
Men nu vet du ju var jag/vi står i alla fall.
Man vill ju inte bli "anklagad" för att låta sig köpas, eller hur.
Öm punkt? Jag tyckte bara att det var onödigt att skriva den kommentar du gjorde då jag tyckte att jag gjort det klart att jag tyckte att de gjort rätt.

Sveriges i särklass bästa hårdvarusida.

Tack för det! smile

Mvh
Anders.

[ Detta Inlägg ändrades av: UnderDOG den 2002-03-04 10:50 ]

Kingsolver
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
Member Since:
October 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
150637
March 4, 2002 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

*lol*
Då var det löst, tycker att vi utlöser en vapenvila det visade sig ju att du kunde ta detta på rätt sätt. Jag har själv ett Epox 8kha+ förresten och kan meddela att det är samma problem med Point of View korten citat från Datorbutiken.com
"Grafikkorten "Point Of View GeForce3 Ti200" (samtliga versioner) samt "Point Of View GeForce3 Ti500" (samtliga versioner) passar ej på moderkorten "EPoX EP-8KHA+ KT266A 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM Audio SocketA ATX" eller "Microstar K7T266PRO2-RU KT266A 5PCI 1AGP 3DDR-DIMM RAID Audio SocketA ATX" (artnr: MSI-K7T266P2RU) pga att kondensatorer sitter ivägen."
Vill med detta meddela att jag inte på något sätt skrev något av dessa inlägg för att provocera snarare kommentera!

Keep up the good work
Mackan

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 41
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL