June 22, 2002
April 5, 2001
July 9, 2002
Om nu ATI RADEON 9000 är så billig att tilverka och kanske sälja för ynka 1000:- gör då ett MAXX av det (ATI RADEON 9000 MAXX VIVO 128MB :o)
För 2000:- spänn. Det skulle vara kung med två GPU prollar. Varsin GPU tar hand om varsin halva av bildskärmen så att vi får snabb V-sync
July 9, 2002
run for your fucking life wrote: Låter kanske lite konstigt men jag skulle behöva måtten för kortet, det som är intressant är längden. har ni sett det på någon sida eller har ni någon aning om vart man kan finna det.
Definitivt behöver man måtten om det är ett MAXX kort (dvs. dubbla GPU) iaf
April 9, 2001
UndaC wrote:
Att grafikkorten är dyra är inte konstigt. De är helt klart den mest komplexa delen i din dator. De är ju egentligen som små datorer i sig själva med moderkort, ram och processor...
Angående priset: står det $399 så är det priset i USA....hehe, ni får nog mynta en tusing till i Sverige skulle jag tro....
UndaC wrote:
Dessutom hänger det också till väldigt stor del på speltillverkarna som allmänt sett är slöa på att anpassa sig efter ny teknik.
Detta är också till stor del alla användares fel eftersom de har bajsiga datorer: att ha ett spel som kan skala från en bajsdator till en dator som kan visa spel som ser ut som verklighet skulle kräva år av programmering.
Håller inte alls med dig....om det tar ca 3 år att utveckla ett spel så hinner det komma ut 3 generationer grafikkort på marknaden och kanske 2 versioner av DirectX mm... att hela tiden ändra sitt spel att utnyttja den senaste tekniken är omöjligt... spel som kommer ut idag är på sin höjd optimerade för en GF3'a om ens det....och jag köpte mind GF3'a direkt när den kom ut...NU får jag skörda frukten =)
Att sedan fps blir snabbare...jovisst jättebra...men nya spel suger fps så det ryker....är det inte så att spelpgrogmarerare kan börja ful-koda när de vet att hårdvaran som finns ute när de släpper spelet ändå klarar av att köra koden i hyffsad hastighet? =)
UndaC wrote:
Att nVidia släppte GeForce 4 MX gjorde inte den saken bättre eftersom en massa folk nu sitter med nyligen inköpta grafikkort som inte är programmerbara och inte heller har prestandan att fixa ens vinters spelnyheter.
...se ovan.. =D
November 29, 2001
Jag tror du missade själva poängen i mitt inlägg.
Det vi snackade om var att Zaver var besviken på grafikkortstillverkare för att spelen inte såg ut som "äkta verklighet".
Det jag försökte säga är att det skulle kräva en vansinnig massa arbete att programmera ett spel som på de bästa grafikkorten ser ut som "verklighet" medan spelet fortfarande ska gå att köras på en PII 450 MHz med ett GeForce 2 MX. (Vilket hade krävts för att det över huvud taget skulle vara gångbart.)
Det går helt enkelt inte och det är knappast bara grafikkortstillverkarnas fel.
Dessutom hade det tagit SJUKT lång tid att göra ett spel som ser ut som "äkta verklighet" pga. alla de detaljer som ska vara med.
Alltså har vi två faktorer som skulle dra ut på tiden något otroligt plus en oöverkomlig uppgift. Det kan man knappast skylla på ATi eller nVidia, det var helt enkelt vad jag ville ha sagt.
August 21, 2001
Run for your fucking life (eller vad det nu var): 9700 ser ut att vara ett ganska kort AGP kort. Tittar du på översta bilden på den här sidan så ser du att den inte verkar gå mer än 2 cm bakom AGP kontaktens slut. Och jag tror jag törs förutsätta att du därmed kan räkna ut totala längden.
April 5, 2001
August 21, 2001
ATI har inte gett dem tillåtelse att publicera exakt fps och andra resultat än.
Detta beror nog på att slutspecifikationen av R300 korten inte är klar ännu och dem inte vill att folk ska förvänta sig andra resultat. Eller så har dem en ny version av drivrutinerna och eller stepping på g som kommer ge en prestandaändring.
2 Guest(s)