Ett nytt DVD-krig kan vara på väg|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ett nytt DVD-krig kan vara på väg
Imagine
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
Member Since:
February 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
605681
April 25, 2004 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Kassetterna ska bort, det är bara beta-ex som har dom...

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
Member Since:
March 21, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
605896
April 25, 2004 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

det tror jag inte på för fem öre. anledningen till att kasetterna finns där är att informationen är så tätt packad att skivorna skulle bli oläsliga om du fick ens en lätt repa på dem. tappar du en cd skiva på golvet är den okej, en dvd skiva kan bli lite trög, men en blu-ray skiva skulle bli totalförstörd.

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
605945
April 25, 2004 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Känns lite tråkigt att byta format.

Känns som att man kastar pengar i sjön om man köper stationär dvd, dvd brännare och massa skivor om de ska byta ut hela kalaset.

Men men man sitter med en VHS spelare fortfarande idag fast dvd kom för ett antal år sen.
Men man går ju inte direkt o hyr en VHS rulle 😉

Filmerna kommer ju iallafall att gå att använda sig av.
Spelarna ska ju utrustas med röd-laser också.

Tur det, men jag tycker fan att det börjar gå lite väl fort nu, på både gott och ont iofs.

Imagine
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
Member Since:
February 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
606177
April 26, 2004 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Domus wrote: det tror jag inte på för fem öre. anledningen till att kasetterna finns där är att informationen är så tätt packad att skivorna skulle bli oläsliga om du fick ens en lätt repa på dem. tappar du en cd skiva på golvet är den okej, en dvd skiva kan bli lite trög, men en blu-ray skiva skulle bli totalförstörd.

Just därför bluray är skit. Synd att jag inte sparade sidan, du får leta själv...

Men det är inget att bråka om, bluray har som sagt ingen chans iallafall, för dyrt för tillverkarna och konkurenten har fler tekniker, så frågan blir inte svår...

En viss industri har redan börjat stödja wmv-hd, läs ovan för ledtråd...

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
Member Since:
March 21, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
608728
April 29, 2004 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

wmhd är ett microsoft finansierat och microsoft ägt "förslag" dvd consortium har inte godkänt det utan alla filmer som släpps på det formatet kommer direkt ifrån microsoft. vill vi verkligen se bsod när vi tittar på film också? seriöst dock vill jag inte låta microsoft dominera världens datorer samt dvd spelare - och det med undermålig teknologi... h264 är framtidens melodi. dessutom - jämför för all del priset mellan samma spel till xbox som till ps2 t.ex, varför är xbox spelen (nya) alltid 100-150 kr dyrare? microsoft licenser mina vänner, microsoft licenser...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 30
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL