August 22, 2005
FireWire Deport har lanserat två nya externa hårddiskserier med både 2.5" och 3.5" hårddiskar. Flaggskeppet heter G-SATA och är en extern hårddisk som använder sig av SATA-hårddiskar i olika variationer. Man kan få enheten med upp till två hårddiskar som gör det möjligt att nå en lagringskapacitet på upp till 800GB.
Den andra enheten är G-Drive Mini som använder sig av mindre 2.5"-hårddiskar och erbjuder lagringskapaciteter på upp till 100GB.
De båda enheterna har stöd för FireWire 1394a/b (400/800) och USB2.0 för snabb överföring till datorn.
Det som gör dessa externa hårddiskar extra attraktiva är i vår mening deras design. Det perforerade aluminiumhöljet är riktigt stilrent och inget man skäms för att ha på skrivbordet.
[Image Can Not Be Found] G-Drive Mini
Läs mer om FireWire Depots nya hårddiskar på MacMerc.
March 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Adam]Grymt, sån pennar har jag liggandes här nånstans... 🙂
Haha, man smäller fram en skitsnygg hårddisk och du kommenterar pennan...;)
Jaja.. Men jag blev så paff.. 🙂
Delph1 wrote: Jag vill ha en snygg penna med inbyggt minne 🙂
Finns väl rätt hyffsat snygga...!?
June 28, 2001
Om man vill ha en extern hdd så vill man väl knappst ha den på skrivbordet ?
inte nog med att det skulle låta, men det motsäger ju hela iden med dom.
USBgränsnittet är ju bara plug n pray medans sata är en kontakt som sitter rakt i mobot och finns såvitt jag vet inte någon annan stans, och därav helt oanvändbart som flyttbar disk.
January 6, 2004
Mind wrote: Om man vill ha en extern hdd så vill man väl knappst ha den på skrivbordet ?
inte nog med att det skulle låta, men det motsäger ju hela iden med dom.
USBgränsnittet är ju bara plug n pray medans sata är en kontakt som sitter rakt i mobot och finns såvitt jag vet inte någon annan stans, och därav helt oanvändbart som flyttbar disk.
Exakt!
men jag tror faktiskt att det lutar åt att SATA kommer finnas på Back-Panelen på moderkorten i framtiden =). Kan bli en Framtid Standard
USB+SATA = USBATA.
=).
2 Guest(s)