November 29, 2001
För ett tag sen gjorde vi lite reklam för ett litet program som heter RefreshLock. Vad detta program gör är att fixa de störande 60 Hz:en som många med Windows 2000 och XP irriteras av. I 2D märks problemet (oftast) inte, men i Direct3D och framförallt Open GL kan det vara en rejäl pina att bli av med. Visserligen finns det en skara vettvillingar som inte märker skillnad mellan 60 och 120 Hz men för oss utan grovt nedsatt syn är den här typen av program ett måste. Den nya versionen heter RefreshForce och till skillnad från föregångaren behöver man enbart köra detta program en enda gång sedan är allt fixat.
Det som gör dessa två applikationer unika är att de fungerar med alla grafikkort, monitorer och drivrutinsversioner.
Ladda ner guds gåva till datornörden här.
[ Detta Inlägg ändrades av: UndaC den 2002-07-02 01:44 ]
April 1, 2001
Det finns nån halvskum bugg i Windows 2000/XP som gör att man inte kan köra mer än 60Hz i OpenGL/D3D, vilket medför 60fps om man använder Vsync. Med denna fixen så ska det tydligen bli fixat permanent, så att man kan köra så hög frekvens som grafikkortet/skärmen klarar av
Ska bli intressant att testa detta när jag orkar
Jag vet inte om "60Hz buggen" bara gäller Nvidia kort..
November 29, 2001
On 2002-07-02 18:09, Iceman wrote:
Det finns nån halvskum bugg i Windows 2000/XP som gör att man inte kan köra mer än 60Hz i OpenGL/D3D, vilket medför 60fps om man använder Vsync. Med denna fixen så ska det tydligen bli fixat permanent, så att man kan köra så hög frekvens som grafikkortet/skärmen klarar av
Ska bli intressant att testa detta när jag orkarJag vet inte om "60Hz buggen" bara gäller Nvidia kort..
Lite missförstånd:
Det är ingen bugg det är tänkt att vara så, medvetet val av M$.
Det påverkar alla grafikkort och monitorer.
Det är oberoence av vsync.
September 24, 2001
aaa samma här det har varit det stora problemet, men det finns ett lite bra program ska kolla vad det heter när jag kommer hem som man får bestämma själv vilka refreshrates man ska ha i dom olika uplösningarna så då e det bara att sätta ner den för 640 * 480 för den uplösningen lirar man ju ändå inte i längre.. för mej funkar allt nu
2 Guest(s)