Firefox 1.6|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Firefox 1.6
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 11, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Firefox kommer snart att komma ut som version 1.5, med allt vad det innebär. Mozilla släppte nyligen RC2 för Firefox 1.5, vilket är ett gott tecken, men det kanske bästa tecken man kan få är när bolaget bakom börjar lägga energi och tid på nästa version, vilket i detta fall då skulle vara version 1.6. Detta är nämligen vad som hänt nu då det dykt upp Alpha/Deer Park-versioner av vad som verkar vara just Firefox 1.6 bland de s.k. nightly builds:en. Exakt vad den nya versionen ska erbjuda utöver vad version 1.5 kommer med är oklart, men det är i alla fall ganska tydligt att Mozilla visar inga som helst tendenser på att sakta ner trots att Firefox 1.5 är snart färdig.

 :: Ladda ner Deer Park Alpha 2 (FF 1.6a) (en)

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976115
November 11, 2005 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittade denna när jag kollade runt bland nightly builds, huruvida det verkligen är 1.6 eller inte är jag lite osäker på, men det verkar genuint.

[Image Can Not Be Found]

//Andreas

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
976119
November 11, 2005 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Som jag sade...känns lite knepigt med denna version.

Och vad som ev kan vänta till DH. 😉

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
May 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
976129
November 11, 2005 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

när moox versionen kommer så kommer jag att ladda ned den 🙂

zcorpan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 848
Member Since:
December 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976147
November 11, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Firefox/1.6a1 har funnits på trunk sen september iaf. Att Mozilla utvecklar branch och trunk kontinueligt är ingen nyhet. 🙂

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976158
November 11, 2005 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

zcorpan wrote: Firefox/1.6a1 har funnits på trunk sen september iaf. Att Mozilla utvecklar branch och trunk kontinueligt är ingen nyhet. 🙂

Första builden jag hittar är från oktober, och nu har vi ändå Alpha 2 så det känns i högsta grad relevant.

EDIT: Tror vi ser lite olika på detta. Det som är intressant här att Mozilla kommit så långt som dom gjort, inte att dom har utvecklat FF1.6 parallellt.

//Andreas

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976183
November 11, 2005 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

det vore bra om dom fixade så att hijacking spyware saker inte funkar.
jag har sådan skit nu, den öppnar en ny ruta varfemte minut (ibland oftar) den tar focus, även när jag spelar, vilket har lett till att jag inte kan spela, den gör även om full screen rutan till en ruta på ca 50*75 pixlar SKITSTÖRANDE
jag har kört:
hijackthis
Panda Active Scan
Adaware SE (senaste uppdateringarna)
Spybot search and destroy
även testat Spyware Doctor

sen när FF RC1 kom ut då blev jag glad, jag hoppades på att skiten inte skulle fungera längre jag jag skulle få frid, men inte :/ format C: nästa

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976225
November 11, 2005 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du nu lyckas med att få Hijacks med FireFox kanske du skall undvika att besöka sidor som ger dig dom ?
Jag har varit på de flesta skumma sidor utan att få Spyware i min dator just tack vare FireFox.
När jag förr i tiden använde IE fick man ju skit bara man besökte aftonbladet nästan.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
976261
November 11, 2005 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det bara för mig som FF äter groteska mängder minne ?

tex nu har jag ca 15 tabs uppe, den tar 109mb ram, och 387mb i virtuellt minne.

skulle jag minimera FF i 5 min och sedan ska ha upp den så skulle det ta ca 5 innan det går att använda FF.

samma sak i 2k och XP,

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976279
November 11, 2005 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.ctrl-alt-delete.nu/.....s/Clip.png

Tog en screen nyss för att jämnföra. Hade 45 tabs och varvid minst hälften körde mycket Flash och animerade gif på sidorna.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976316
November 12, 2005 - 2:32 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl, jag sökte crack till ett program, sen så kom jag till en sida som var länkad från serials.ws cracks.ws eller något hette den och den var för avancerad för FireFox :/
anledningen till att jag säkte cracket var att jag hade installerat en trailversion av ett program sen så hade demotiden gått ut och även fast jag hade avinstallerat programmet så kom det upp störande popups där det stod att dom ville att jag skulle köpa skiten :S

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
Member Since:
August 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
976383
November 12, 2005 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: Är det bara för mig som FF äter groteska mängder minne ?

tex nu har jag ca 15 tabs uppe, den tar 109mb ram, och 387mb i virtuellt minne.

skulle jag minimera FF i 5 min och sedan ska ha upp den så skulle det ta ca 5 innan det går att använda FF.

samma sak i 2k och XP,

Nej FF är inte speciellt minneseffektivt. Det är bättre i 1.5 men fortfarande inte bra. Den här sidan tex. får FF att konsumera 300-400mb:
http://www.opengroup.org/onlin...../chap2.htm

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
976493
November 12, 2005 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: Ctrl, jag sökte crack till ett program, sen så kom jag till en sida som var länkad från serials.ws cracks.ws eller något hette den och den var för avancerad för FireFox :/
anledningen till att jag säkte cracket var att jag hade installerat en trailversion av ett program sen så hade demotiden gått ut och även fast jag hade avinstallerat programmet så kom det upp störande popups där det stod att dom ville att jag skulle köpa skiten :S

Det vill säga...nu vet du vad du inte ska söka efter och att det lönar sig att gå den smala vägen helt enkelt.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976508
November 12, 2005 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Poontus]Ctrl, jag sökte crack till ett program, sen så kom jag till en sida som var länkad från serials.ws cracks.ws eller något hette den och den var för avancerad för FireFox :/
anledningen till att jag säkte cracket var att jag hade installerat en trailversion av ett program sen så hade demotiden gått ut och även fast jag hade avinstallerat programmet så kom det upp störande popups där det stod att dom ville att jag skulle köpa skiten :S

Det vill säga...nu vet du vad du inte ska söka efter och att det lönar sig att gå den smala vägen helt enkelt.

smala vägen?
jag har lärt mig att jag inte ska installera det programmet som jag installerade, det tillförde ingenting, sen att den där sidan var smartare än både min virusscan och FireFox tyder bara på att det kanske är bra med jobbiga program som frågar om man ska tillåta minsta ändring som sker i datorn, om ett program ska tillåtas köras eller om något ska få ändras i registret

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976698
November 12, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger bara en sak, O P E R A 😉

Nedå... Men opera tar lite minne än firefox och kör därför opera på laptopen. Tycker att opera fungerar riktigt bra 😀

okey_sure
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 250
Member Since:
January 25, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
976805
November 13, 2005 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=skiroy][quote=Poontus]Ctrl, jag sökte crack till ett program, sen så kom jag till en sida som var länkad från serials.ws cracks.ws eller något hette den och den var för avancerad för FireFox :/
anledningen till att jag säkte cracket var att jag hade installerat en trailversion av ett program sen så hade demotiden gått ut och även fast jag hade avinstallerat programmet så kom det upp störande popups där det stod att dom ville att jag skulle köpa skiten :S

Det vill säga...nu vet du vad du inte ska söka efter och att det lönar sig att gå den smala vägen helt enkelt.

smala vägen?
jag har lärt mig att jag inte ska installera det programmet som jag installerade, det tillförde ingenting, sen att den där sidan var smartare än både min virusscan och FireFox tyder bara på att det kanske är bra med jobbiga program som frågar om man ska tillåta minsta ändring som sker i datorn, om ett program ska tillåtas köras eller om något ska få ändras i registret

När du laddar hem crackar från sånna sidor får du se till att inte köra de exe filer som kommer upp först ^^ utan avbryta tills du får upp en zip. Sedan när du packar upp den ska du endast använda cracken och inte den extra exe fil som ofta kommer med, med massa skit om crackgruppen =) Då klarar man sig bra. Man kmr ju ihåg hur man ofta fick leta crackar föritiden, då var det lite mer arbete bakom det än idag =)

paaki
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
Member Since:
January 18, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
976871
November 13, 2005 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Säger bara en sak, O P E R A 😉

Nedå... Men opera tar lite minne än firefox och kör därför opera på laptopen. Tycker att opera fungerar riktigt bra 😀

<3 Opera 9.0 Preview 1 är ute btw, fungerar tokbra för mig. Opera Software beta testing area.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
Member Since:
January 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
976891
November 13, 2005 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

okey_sure wrote: [quote=Poontus][quote=skiroy][quote=Poontus]Ctrl, jag sökte crack till ett program, sen så kom jag till en sida som var länkad från serials.ws cracks.ws eller något hette den och den var för avancerad för FireFox :/
anledningen till att jag säkte cracket var att jag hade installerat en trailversion av ett program sen så hade demotiden gått ut och även fast jag hade avinstallerat programmet så kom det upp störande popups där det stod att dom ville att jag skulle köpa skiten :S

Det vill säga...nu vet du vad du inte ska söka efter och att det lönar sig att gå den smala vägen helt enkelt.

smala vägen?
jag har lärt mig att jag inte ska installera det programmet som jag installerade, det tillförde ingenting, sen att den där sidan var smartare än både min virusscan och FireFox tyder bara på att det kanske är bra med jobbiga program som frågar om man ska tillåta minsta ändring som sker i datorn, om ett program ska tillåtas köras eller om något ska få ändras i registret

När du laddar hem crackar från sånna sidor får du se till att inte köra de exe filer som kommer upp först ^^ utan avbryta tills du får upp en zip. Sedan när du packar upp den ska du endast använda cracken och inte den extra exe fil som ofta kommer med, med massa skit om crackgruppen =) Då klarar man sig bra. Man kmr ju ihåg hur man ofta fick leta crackar föritiden, då var det lite mer arbete bakom det än idag =)

Här på NH uppmanar vi inte varandra att använda warez, cracks etc och vi upplyser alltså inte varandra till hur man använder cracks på smidigaste sätt.

Kanske dags att läsa reglerna? Annars blir du nog inte långvarig här.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976895
November 13, 2005 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

okey_sure wrote: [quote=Poontus][quote=skiroy][quote=Poontus]Ctrl, jag sökte crack till ett program, sen så kom jag till en sida som var länkad från serials.ws cracks.ws eller något hette den och den var för avancerad för FireFox :/
anledningen till att jag säkte cracket var att jag hade installerat en trailversion av ett program sen så hade demotiden gått ut och även fast jag hade avinstallerat programmet så kom det upp störande popups där det stod att dom ville att jag skulle köpa skiten :S

Det vill säga...nu vet du vad du inte ska söka efter och att det lönar sig att gå den smala vägen helt enkelt.

smala vägen?
jag har lärt mig att jag inte ska installera det programmet som jag installerade, det tillförde ingenting, sen att den där sidan var smartare än både min virusscan och FireFox tyder bara på att det kanske är bra med jobbiga program som frågar om man ska tillåta minsta ändring som sker i datorn, om ett program ska tillåtas köras eller om något ska få ändras i registret

När du laddar hem crackar från sånna sidor får du se till att inte köra de exe filer som kommer upp först ^^ utan avbryta tills du får upp en zip. Sedan när du packar upp den ska du endast använda cracken och inte den extra exe fil som ofta kommer med, med massa skit om crackgruppen =) Då klarar man sig bra. Man kmr ju ihåg hur man ofta fick leta crackar föritiden, då var det lite mer arbete bakom det än idag =)

Coore, jag tror inte att jag bryter mot reglerna om jag svarar på vad jag gjorde.
jag laddade hem en .zip (det där om exe känner jag väl igen) men i .zip filen så låg det bara en .exe jag var kanske lite väl godtrogen när jag öppnade den, lite orolig var jag men jag gjorde det ändå, och när jag öppnade den så hände det en massa saker, bla. så blinkade skärmen till, sen så hade jag skumma filer över hela hårddisken, men det konstiga var också att trots att det var skit i den .exe filen så installerade den ändå cracket :S
det har nu gått ca 3 veckor sedan jag fick skiten och jag ahr ännu inte lyckats fåbort den helt, men jag ska formatera när jag får processorn och byter moderkort

cHeNg_Ho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1122
Member Since:
February 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976942
November 13, 2005 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: [quote=Mind]Är det bara för mig som FF äter groteska mängder minne ?

tex nu har jag ca 15 tabs uppe, den tar 109mb ram, och 387mb i virtuellt minne.

skulle jag minimera FF i 5 min och sedan ska ha upp den så skulle det ta ca 5 innan det går att använda FF.

samma sak i 2k och XP,

Nej FF är inte speciellt minneseffektivt. Det är bättre i 1.5 men fortfarande inte bra. Den här sidan tex. får FF att konsumera 300-400mb:
http://www.opengroup.org/onlinepubs/009618899/chap2.htm

Opera: 43mb, med flera andra sidor uppe samtidigt....

Förstår inte varför folk inte använder opera istället.
Nu är det ju gratis, utan banners, ect...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL