Firefox 1.6|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Firefox 1.6
NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
976961
November 13, 2005 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

cHeNg_Ho wrote: [quote=nXsty][quote=Mind]Är det bara för mig som FF äter groteska mängder minne ?

tex nu har jag ca 15 tabs uppe, den tar 109mb ram, och 387mb i virtuellt minne.

skulle jag minimera FF i 5 min och sedan ska ha upp den så skulle det ta ca 5 innan det går att använda FF.

samma sak i 2k och XP,

Nej FF är inte speciellt minneseffektivt. Det är bättre i 1.5 men fortfarande inte bra. Den här sidan tex. får FF att konsumera 300-400mb:
http://www.opengroup.org/onlinepubs/009618899/chap2.htm

Opera: 43mb, med flera andra sidor uppe samtidigt....

Förstår inte varför folk inte använder opera istället.
Nu är det ju gratis, utan banners, ect...

Man har vant sig vid FF och använder många plugins som bara finns till FF.
Det är i alla fall min anledning till att inte avnända Opera.

cHeNg_Ho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1122
Member Since:
February 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977059
November 13, 2005 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=cHeNg_Ho][quote=nXsty][quote=Mind]Är det bara för mig som FF äter groteska mängder minne ?

tex nu har jag ca 15 tabs uppe, den tar 109mb ram, och 387mb i virtuellt minne.

skulle jag minimera FF i 5 min och sedan ska ha upp den så skulle det ta ca 5 innan det går att använda FF.

samma sak i 2k och XP,

Nej FF är inte speciellt minneseffektivt. Det är bättre i 1.5 men fortfarande inte bra. Den här sidan tex. får FF att konsumera 300-400mb:
http://www.opengroup.org/onlinepubs/009618899/chap2.htm

Opera: 43mb, med flera andra sidor uppe samtidigt....

Förstår inte varför folk inte använder opera istället.
Nu är det ju gratis, utan banners, ect...

Man har vant sig vid FF och använder många plugins som bara finns till FF.
Det är i alla fall min anledning till att inte avnända Opera.

Vilka plugins?

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
Member Since:
August 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
977104
November 13, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

cHeNg_Ho wrote: Opera: 43mb, med flera andra sidor uppe samtidigt....

Förstår inte varför folk inte använder opera istället.
Nu är det ju gratis, utan banners, ect...

Opera är en schyst browser men även den har sina flaws. Det usla gränssnittet tex, och medan FF käkar mer minne på sidan jag postade så slukar opera mer CPU när man scrollar på den.

okey_sure
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 250
Member Since:
January 25, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
977118
November 13, 2005 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=okey_sure][quote=Poontus][quote=skiroy][quote=Poontus]Ctrl, jag sökte crack till ett program, sen så kom jag till en sida som var länkad från serials.ws cracks.ws eller något hette den och den var för avancerad för FireFox :/
anledningen till att jag säkte cracket var att jag hade installerat en trailversion av ett program sen så hade demotiden gått ut och även fast jag hade avinstallerat programmet så kom det upp störande popups där det stod att dom ville att jag skulle köpa skiten :S

Det vill säga...nu vet du vad du inte ska söka efter och att det lönar sig att gå den smala vägen helt enkelt.

smala vägen?
jag har lärt mig att jag inte ska installera det programmet som jag installerade, det tillförde ingenting, sen att den där sidan var smartare än både min virusscan och FireFox tyder bara på att det kanske är bra med jobbiga program som frågar om man ska tillåta minsta ändring som sker i datorn, om ett program ska tillåtas köras eller om något ska få ändras i registret

När du laddar hem crackar från sånna sidor får du se till att inte köra de exe filer som kommer upp först ^^ utan avbryta tills du får upp en zip. Sedan när du packar upp den ska du endast använda cracken och inte den extra exe fil som ofta kommer med, med massa skit om crackgruppen =) Då klarar man sig bra. Man kmr ju ihåg hur man ofta fick leta crackar föritiden, då var det lite mer arbete bakom det än idag =)

Här på NH uppmanar vi inte varandra att använda warez, cracks etc och vi upplyser alltså inte varandra till hur man använder cracks på smidigaste sätt.

Kanske dags att läsa reglerna? Annars blir du nog inte långvarig här.

Jo jag känner igen regeln. Jag kan editera inlägget men då måste alla som quota mig också göra det =)

Trodde faktiskt inte att jag gick för långt, men då vet jag. Får hålla mig till att inte säga mer än vad trådskaparen själv gjorde.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977150
November 13, 2005 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

cHeNg_Ho wrote: [quote=NES_Boy][quote=cHeNg_Ho][quote=nXsty][quote=Mind]Är det bara för mig som FF äter groteska mängder minne ?

tex nu har jag ca 15 tabs uppe, den tar 109mb ram, och 387mb i virtuellt minne.

skulle jag minimera FF i 5 min och sedan ska ha upp den så skulle det ta ca 5 innan det går att använda FF.

samma sak i 2k och XP,

Nej FF är inte speciellt minneseffektivt. Det är bättre i 1.5 men fortfarande inte bra. Den här sidan tex. får FF att konsumera 300-400mb:
http://www.opengroup.org/onlinepubs/009618899/chap2.htm

Opera: 43mb, med flera andra sidor uppe samtidigt....

Förstår inte varför folk inte använder opera istället.
Nu är det ju gratis, utan banners, ect...

Man har vant sig vid FF och använder många plugins som bara finns till FF.
Det är i alla fall min anledning till att inte avnända Opera.

Vilka plugins?

Den enda jag använder som hindrar mig är All in One Gestures, jag vet att det finns en liknande funktion i Opera redan från början men den fungerar inte så som jag vill att den ska fungera wink

Sen resten av pluginsen som jag använder vet jag faktiskt inte om dom finns till opera, har helt enkelt inte orkat kolla då jag är nöjd med FF och speciellt gränssnittet som är skönare än opera.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL