April 17, 2005
Firefox har då äntligen nått tillräckligt långt för att man ska kunna lansera en Alpha av version 2.0. Som ni kanske vet så var målet med Firefox 1.5 att förbättra innanmätet och snabba upp hela browsern med en helt ny motor och nog vågar vi säga att de lyckades. Dock blev som sagt användarvänligheten något lidande av detta, men Mozilla är inte sämre än att man ska lansera en version 2.0 som ska fixa detta. En bättre och enklare webläsare för att sätta ännu mera press på motståndet. Kom ihåg att detta är endast en Alpha och den används på egen risk. Browsers för samtliga versioner finns att ladda ner i vårat filarkiv.
:: Firefox 2.0 Alpha 1 för Linux (8.22MB)
:: Firefox 2.0 Alpha 1 för Mac (9.62MB)
:: Firefox 2.0 Alpha 1 för Windows (4.91)
Källa: Phoronix
December 3, 2003
Trodde minneshanteringen skulle bli mer normal iom 2.0, men detta är ju ganska löjligt. 36MB bara för NH, drygt 80MB! för 4 st öppna fönster.
Visst, hemma där man har mer minne är det ju lungt om det krämar på lite, men på den här stackars skollaptopen är det ganska tungt om man måste ha 100MB för webläsaren...
June 28, 2001
FF är den värsta minnesboven jag haft installerat på min burk, var tvungen att stänga den för några timmar sedan, FF tog 345mb ram och 732mb i växlingsfilen, 2mb ledigt ram.
Stängde alla flikar och endå släppte FF inte något ram, i början tyckte jag FF var bra men nu är det bara nånting som segar ner datorn.
Minimeras FF i några timmar så tar det minst 10 minuter att få upp fönstret och sedan 5 min innan man kan börja klicka på tabbarna.
Varit så i 4 olika versioner jag har testat.
1 Guest(s)