April 17, 2005
Firefox 2 Alpha 3 är den senaste versionen av Mozillas populära webbläsare och målet med Mozillas Alpha-program är att ta fram en "feature complete" version av Firefox 2. Det betyder helt enkelt att alla större funktioner ska vara integrerade i webbläsaren redan i dess Alpha stadie vilket vi förmodar betyder att Beta-programmet i stor del kommer handla om stabilitetsoptimering och liknande. På Mozilla links har man nu postat en kortare artikel som går igenom funktionerna hos Alpha 3-versionen av Firefox 2 som går under utvecklingsnamnet Bone Echo. Bland annat går man lite kort in på det nya installationssystemet och webbläsarens anti-phishing stöd.
November 4, 2001
Firefox är helt överlägset (iaf jämfört med IE). Det kommer nya feats hela tiden, man har bra kontakt med användarna och användaren kan själv välja utseende och funktioner.
IE å andra sidan är segt (i form av nya feats) och låst. Har ju självklart att göra med att FF oc IE ligger under olika licenser man MS skulle kunna ha mycket bättre relation till användarna.
August 16, 2003
men men... Bon Echo är ju den gamla?
det är ju version 2
jag kör ju Minefield som är version 3 (3.0a1)
och efter det som klaus skrev så tänker jag inte "nergradera mig"
men någon som har senaste Bon Echo som kan tala om om dom har spell checkern även i den numera?
edit: vad hände med Deer Park?
September 27, 2005
Poontus wrote:
iof, földfråga, har Bon Echo minnesläckage?
Minnesläckage? :S Hm om det är den extrema minnesanvändningen som det har varit snack om här på NH (en nyhet om hur man fick bort den) så vet jag inte eftersom jag har installerat det på min skoldator och admin där inte anser att det finns någon anledning för eleverna att komma åt Aktivitetshanteraren!
Menar du något annat så beskriv gärna det så skall jag kolla 😛
August 16, 2003
mjo, det var det jag menade, när man ser att firefox.exe tar upp 6-700MB och att växlingsfilen passerat 1.7GB och hårddisken bara står och tuggar och inget händer 😀
men det känns som att dom har fixat det på Minefield nu också, för att jag har hårdsurfat en stund och har 30+ tabbar utan att ha anmärkningsvärt hög minnesanvändning 😀 för 2 veckor sedan så dog den ju mer eller mindre när jag passerade 50 tabbar 😀
sen så tror jag att jag ska rätta dig "lite" man kunde inte tabort minnesläckaget, utan kraftigt reducera det. det var i alla fall det jag läste på en sida som är Dedikerad till Firefox, IE Vista och Google. (orkade aldrig läsa igenom för att fixa reducera läckaget 😀 )
1 Guest(s)