April 17, 2005
Firefox hit och Firefox dit, många är säkert trötta på allt tjat om den populära webbläsaren Firefox som nästan enbart rosas i media. Men även solen har sina fläckar och på InformationWeek har man tittat närmare på webbläsaren och jämfört dess positiva och negativa sidor. I sin artikel fokuserar man på säkerhetsproblemen i dagens webbläsare, något som Firefox definitivt inte är utan. Trots att Microsoft ofta är dem som får ta stryk pga. säkerhetsbrister i deras webbläsare Internet Explorer. I denna artikel får vi reda på vilka brister det finns i Firefox vilket kan vara bra att tänka på för dem som förlitar sig blint på denna webbläsare.
Källa: InformationWeek
October 14, 2001
Ha, vilket svammel killen kör med. Jag skumläste det mesta.. men han verkar bara köra på tre "nackdelar" i hela artikeln.
1. IE får så mkt skit för att det har en större användarkrets och felprocenten egentligen är lika för IE och Firefox.
2. Alla sidor visas inte korrekt i Firefox.
3. Downloads blir corrupta i Firefox.
1an är ju bara larvig, visst.. IE har en större användarbas (för att Microsoft tvingar det på folk) och därmed fler problem. Men vem tror ärligt att felprocenten är lika hög i Firefox?
2an är ännu larvigare, sidorna visas inte korrekt pga. att de inte är rätt kodade. (Visserligen följer inte Firefox html-standarden helt, men tillräckligt för att man inte ska klaga ivf)
3an har jag inte hört talas om förut, än mindre sett någon som haft problem med, men det kanske är ett stort problem med Firefox?
Det största problemet jag finner med Firefox är starttiden, att det fortsätter att käka minne om även om man inte gör något, att det kraschar väldigt ofta när man har många tabbar öppna och att det blir grymt slött om man haft det minimerat i säg 20 minuter eller mer.
Jag har visserligen en gammal win-installation, så det kanske bara är problem som dyker upp för mig 😮
January 30, 2004
TheWretch wrote: Det största problemet jag finner med Firefox är starttiden, att det fortsätter att käka minne om även om man inte gör något, att det kraschar väldigt ofta när man har många tabbar öppna och att det blir grymt slött om man haft det minimerat i säg 20 minuter eller mer.
Jag har visserligen en gammal win-installation, så det kanske bara är problem som dyker upp för mig 😮
Jag håller med. Grymt segt för firefox att komma igång om man spelat något spel eller liknande. Har utvärderat ff några månader nu men funderar på om jag inte trivs bättre med opera ändå.
August 2, 2001
TheWretch wrote: Det största problemet jag finner med Firefox är starttiden, att det fortsätter att käka minne om även om man inte gör något, att det kraschar väldigt ofta när man har många tabbar öppna och att det blir grymt slött om man haft det minimerat i säg 20 minuter eller mer.
Själv har jag inte haft några problem med krashar och jag har kört FF sen 0.6, fast då hette den inte FF. När man startar FF för första gången så är startiden lite sämre men sen när den redan finns i minnet så startar den omedelbart när man klickar, så jag tycker inte det är ngt problem.
1 Guest(s)