April 17, 2005
Firefox fortsättar att öka sina marknadsandelar gentemot Internet Explorer. Enligt NetApplications har Firefox under Juni ökat med hela 3/4 utav en procent från månaden innan och undersökningen tyder även på att de nya användarna i första hand kommer ifrån Internet Explorer då dess marknadsandel sjunkit med ungefär lika mycket. Firefox har dock trots sin ökning långt kvar till att peta ner IE från toppen. Hela 86.56% utav internetanvändarna använder idag IE enligt Netapplications.
Källa: BetaNews
April 18, 2003
Äh, folk borde använda sig av Maxthon istället 😀
October 7, 2002
mIIIke wrote: Äh, folk borde använda sig av Maxthon istället 😀
Men Maxthon är ju bara IE med ett fluffigt skal på... Kort sagt, det är IE i alla fall, med alla nackdelar det innebär...
April 18, 2003
TERdON wrote: [quote=mIIIke]Äh, folk borde använda sig av Maxthon istället 😀
Men Maxthon är ju bara IE med ett fluffigt skal på... Kort sagt, det är IE i alla fall, med alla nackdelar det innebär...
Visserligen, men den är fortfarande min favorit.
Gillar tex funktionen att man kan ladda de sidor man varit inne på tidigare, man kan ställa in hur man vill att allt ska se ut, man kan i princip ändra det mesta med utseendet. Sen att man kan "gömma undan" den i meddelandefältet (vid klockan) är ett stort plus. Den har även pop-up blocker och Ad-blocker inbyggt.
Visst det mesta kanske går att göra i Firefox och Opera med, men iaf inte direkt under inställningarna, och inte lika enkelt som i Maxthon.
Dessutom är den gratis, jämtemot Opera (om man inte vill ha med reklam)
Och hade Firefox/Opera haft samma funktioner som Maxthon så hade jag nog utan tvekan använt mig av nån av de istället. Men vad jag vet så har de inte det, har iof inte letat nått heller eftersom Maxthon har det ja "behöver" 😛
October 7, 2002
mIIIke wrote: Visserligen, men den är fortfarande min favorit.
Gillar tex funktionen att man kan ladda de sidor man varit inne på tidigare, man kan ställa in hur man vill att allt ska se ut, man kan i princip ändra det mesta med utseendet. Sen att man kan "gömma undan" den i meddelandefältet (vid klockan) är ett stort plus. Den har även pop-up blocker och Ad-blocker inbyggt.
Visst det mesta kanske går att göra i Firefox och Opera med, men iaf inte direkt under inställningarna, och inte lika enkelt som i Maxthon.Dessutom är den gratis, jämtemot Opera (om man inte vill ha med reklam)
Och hade Firefox/Opera haft samma funktioner som Maxthon så hade jag nog utan tvekan använt mig av nån av de istället. Men vad jag vet så har de inte det, har iof inte letat nått heller eftersom Maxthon har det ja "behöver" 😛
Är du säker på att funktionerna inte finns i Firefox? Visserligen vet jag att de inte följer med Firefox i standardinstallationen, men det finns ju en hoper av addons att bygga ut funktionaliteten också med...
1 Guest(s)