Firefox står inför en tuff framtid?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Firefox står inför en tuff framtid?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 16, 2005 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

De flesta tar nog för givet att problemet stavas M S, Microsoft, och att deras kommande webbläsare IE 7.0. Men det är inte Firefoxs största problem enligt eWeeks Steven J. Vaughan-Nichols som skrivit en intressant nyhetskrönika angående Firefox framtid.
Steven J. Vaughan-Nichols säger sig själv vara en riktig Firefox fantast och inleder sin artikel med att ösa beröm över Mozillas webbläsare.
Men sedan går han in på de problem Firefox står inför i framtiden och det handlar i mångt och mycket om vilka resurser Mozilla lägger på utvecklingen av webbläsaren.

Tyvärr verkar man i dagsläget ha lite problem med brist på utvecklare inom företaget och för att komma från detta problem ser Steven J. Vaughan-Nichols ingen annan lösning än att pumpa in mer pengar i verksamheten.

"Here's the long and short of it. If the Mozilla Foundation and Firefox friends like Google don't start spending money—right now—to hire more programmers, more project managers and more servers, it won't matter how many ads in the New York Times Firefox supporters take out, Firefox will have already reached its high tide of popularity and we can only wait for the ebb to begin."

Det är intressant läsning för den som är intresserad av Firefox och dess framtid, något vi tror många av våra läsare är.

Källa: eWeek

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
Member Since:
January 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
859814
March 16, 2005 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

jag tror att firefox kommer leva kvar tills IE 7 släpps och då tappa dom "lata" användarna som endast gått över till firefox för att den är säkrare, men med SP2 installerat är inte IE6 lika osäker som den var när firefox var..

lite såhär när man har installerat IE7 på en nyformaterad dator = "if it aint broke, dont fix it"..
men alla vi som älskar firefox kommer nog att fortsätta att använda denna överlägsna webbrowser 🙂

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
Member Since:
August 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
859852
March 16, 2005 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här är faktiskt Open Source. Mozilla foundation är inget "företag" som anställer kodare eller sitter på några summor pengar att spendera. Däremot har Mozilla många företag bakom sig, inklusive Sun, IBM, Novell, AOL m.fl. så det är nog ingen fara. Hitils har dom klarat sig bra och det kommer dom nog i fortsättningen också.

Avatar
Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
Member Since:
January 6, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
859876
March 16, 2005 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag väntar bara på Googles webläsare =)

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
Member Since:
October 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
860220
March 16, 2005 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Så länge inte Internet Explorer finns för Linux, OCH Macintosh (nu pratar vi uppdaterade versioner, inte 5.x med egna hittepå-fel som inte uppträder i någon annan webläsare inklusive IE/Win) så är IE bara inte ett realistiskt alternativ i mina ögon. Hur resten av världen gör struntar jag egentligen i, så länge det innebär att jag slipper spam från spammarnas botnets, och att jag kan se standardföljande websidor. Speciellt det andra verkar det dock som om jag inte kan lita på att MS ska driva igenom...

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
Member Since:
September 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
860303
March 17, 2005 - 8:23 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det vore ett alternativ för MS att "avskärma" IE från windows och därmed få en säkrare webbläsare liknande FF!
Nog för att jag tycker att FF är mycket mer funktionabelt och bättre på de flesta sätt utom att ladda vissa sidor tråkigt nog 🙁

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 79
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL