April 17, 2005
Tro det eller ej men Firefox har för första gången sedan sin officiella lansering, 10 månader sedan, tappat marknadsandelar till Internet Explorer. Det handlar förvisso inte om några stora marginaler och det är endast över en månad men det är trots allt ett trendbrott få trodde skulle komma såhär tidigt. IE har ökat från 86,56 till 87,20 procent i juni och Firefox har tappat från 8,71 till 8,07 procent under samma månad. Vad det beror på är svårt att säga och frågan är väl snarare om denna trend kommer att fortsätta eller vända till Firefox fördel igen.
Källa: IDG
Det skulle det väl kunna göra, men eftersom det handlar om en icke offentlig beta borde det inte märkas direkt tycker man. Å andra sidan har det inte hänt särskilt mycket annat den senaste tiden heller. Kan vara att Firefox haft en hel del säkerhetshål, som man dock täppt igen, den senaste tiden.
Tekniknörd som gillar att träna.
Inte speciellt överraskande vill jag mena..
Efter allt som skrivits om Firefox på nätet och dags/vecko/månadstidningarna så förefaller det ganska naturligt att folk tankat ner och testat Firefox en stund..
Sen kommer väl antagligen medelsvensson underfund om att IE var nog bekvämare iaf..
Om jag bara tittar på mej själv och mitt surfande så är jag tvungen att ha IE 6.0 för att t.ex utföra bankärenden och använda meny/sökmotor i lokala dagstidningen, så valet är då att ha båda webläsarna installerade eller så enbart använda IE 6.0..
Antar nog att Firefox kommer sjunka än mer i statistiken..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 16, 2003
ilg@dd wrote: Om jag bara tittar på mej själv och mitt surfande så är jag tvungen att ha IE 6.0 för att t.ex utföra bankärenden och använda meny/sökmotor i lokala dagstidningen, så valet är då att ha båda webläsarna installerade eller så enbart använda IE 6.0..
kan du inte använda IE-view då? eller det kanske inte är så lätt ordnat?
September 20, 2001
Det största problemet är fulkodningen av sidor, annars är FF bättre i det mesta. Hur go är inte extensionen "UndoCloseTab" det är något jag saknar i ie när man råkar stänga ner.
Sen är det iofs tråkigt i FF att man inte kan öppna java genom middlemouse :/ Jag kommer iaf inte att byta tillbaka, för jag har nästan aldrig problem med att FF inte fungerar på någon sida. t.o.m Winupdate fungerar nu 🙂
Bogus^ wrote: [quote=ilg@dd]Om jag bara tittar på mej själv och mitt surfande så är jag tvungen att ha IE 6.0 för att t.ex utföra bankärenden och använda meny/sökmotor i lokala dagstidningen, så valet är då att ha båda webläsarna installerade eller så enbart använda IE 6.0..
kan du inte använda IE-view då? eller det kanske inte är så lätt ordnat?
Eftersom jag inte känner till den finessen så är det överkurs för mej..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)