Fler Radeon 9x00 mods|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fler Radeon 9x00 mods
jonas_10
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 806
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 30, 2003 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Unwinder, skaparen av RivaTuner, har släppt ännu en version av hans populära tweaker.
Nytt i denna version är att man kan förvandla vilket Radeon 9x00 som helst till ett FireGL. FireGL är ATis kort optimerade för professionell 3D-prestanda och kostar upp till tio tusen kronor att köpa i handeln. Så att använda detta script kan spara er många tusenlappar om ni är ute efter ett profesionellt 3D-kort.
I övrigt finns där inte många uppdateringar i programmet men för er som inte hängt med kan vi ju avslöja att RivaTuner innehåller en patch som kan förvandla till Radeon 9500 till ett Radeon 9700. Två kort med ganska stor pris- och prestandaskillnad minst sagt.
Andra nyheter är kontroll över 6xS och 8xS FSAA, dvs. de två nya lägena av FSAA från GeForce FX. Så nu kan alla med ett GeForce 3 eller 4 se hur kantutjämnsingkvaliteten på GeForce FX ser ut.
Efter en liten pratstund med Unwinder fick vi också tyvärr reda på att han inte har några som helst planer för att bygga in tweakmöjligheter för andra kort än nVidias.

Ladda ner RivaTuner här.

CreaTioN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 315
262551
January 30, 2003 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Undrar bara när programmet som gör att man kan stänga av enskilda kanaler kommer?

Eller har det redan kommit ut?

Tacksam för svar! 😀

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
262625
January 30, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

CreaTioN wrote: Undrar bara när programmet som gör att man kan stänga av enskilda kanaler kommer?

Eller har det redan kommit ut?

Tacksam för svar! 😀

Han och wizzard jobbar för fullt på det, jag snackar med dem lite då och då så jag kommer informera när det är på G.

toke_r
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
262750
January 30, 2003 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

måste man ladda hem några "firegl" drivrutiner innan man kan använda softmodden som finns i rivatuner?!?!?! jag förstod det som det bara var att ladda hem rivatuner och sen fixade det sig själv..men jag hittar inga av de filer rivatuner vill modifera när man kör softfirgl modden *sux*

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
262763
January 30, 2003 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

toke_r wrote: måste man ladda hem några "firegl" drivrutiner innan man kan använda softmodden som finns i rivatuner?!?!?! jag förstod det som det bara var att ladda hem rivatuner och sen fixade det sig själv..men jag hittar inga av de filer rivatuner vill modifera när man kör softfirgl modden *sux*

du måste ha speciella drivrutiner så vitt jag vet ja
http://www.ati.com

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL