F@NH - back to basics|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
F@NH - back to basics
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 25, 2009 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Historien kring Folding@Home-laget började i september förra året. Ett par användare, untecknad inkluderat, började "folda" för den goda sakens skull, men för att attrahera fler användare bestämde vi oss för att göra laget offentligt och en återkommande feature här på NordicHardware. Den första oktober, exakt åtta år efter att Folding@NH annonserades, blev laget offentligt och sedan dess har det samlat ihop 24 346 662 poäng, snittar runt 100 000 poäng om dagen och är rankade 177, när detta skrivs.

Vi har valt att belöna användare some utmärker sig, på ett eller annat sätt, och utsett dem till Månadens Mecenat:

• Oktober - Beta
  • November - -PrE-
  • Jul - emokid
  • December - Anderz
  • Januari - Bjornsson
  • Februari - theredhairball
  • Mars - koksgolvet
  • [/list]

För att göra listan komplett och uppdaterad till dagens datum kan ni gratulera vCore och this för deras utnämningar till Månadens Mecenat för april och maj. Båda har bidragit stadigt med PPDs över 5 000 och just nu över 12 500 PPD tillsammans. Deras bidrag ska förstås lyftas fram, men just nu erbjuder vi enbart den fina titeln. Huruvida priserna kommer att återkomma är något vi låter vara osagt.

Vi vill också lyfta fram en annan lagmedlem som visat stor entusiasm and dedikation till Folding@Home. Han har varit med länge och slutar aldrig fråga hur man kan göra mer för att bidra, LoWRiDeR82. Eftersom juni inte är över än har vi beslutat oss för att utnämna honom till MidsommarMecenat, något som ni alla vet betyder väldigt mycket för oss med vikingablod i ådrorna.

Den uppdaterad listan ser alltså ut som följer:

• Oktober - Beta
  • November - -PrE-
  • Jul - emokid
  • December - Anderz
  • Januari - Bjornsson
  • Februari - theredhairball
  • Mars - koksgolvet

• April - vCore
  • Maj - this
  • Midsommar - LoWRiDeR82
  • [/list]

Alla av de 163 lagmedlemmarna ska så klart berömmas för sina bidrag och vi hoppas att fler kommer se det goda som är Folding@Home. Till vidare, fortsätta "folda" and vet att ni gör något gott.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1228978
June 25, 2009 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Grattis till samtliga, ni har jobbat hårt för dessa! 🙂

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
1229004
June 25, 2009 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad bra att du klarade upp det lite för oss Andreas 🙂 Är mycket stolt över att vara en av alla månadens Mecenat. Kommer fortsätta att bidra i någon form till Folding@Home och naturligtvis för NH laget. :blink:

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
1229536
July 7, 2009 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack så mycket NH för att jag blev Månadens Mecenar i April.

Antar att ni inte har börjat dela ut priser igen och det är lugnt.

Nickar vCore för att Twelve redan fanns som folding namn.

Tack

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1229547
July 7, 2009 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag lovar att skicka ut ett P5Q SE till var och en som inte fått ett pris om ni betalar frakten, det vill säga om jag får de för de 2:- styck jag betalt för dem, vilket jag kanske inte riktigt litar på. 😛

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
1229581
July 8, 2009 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Jag lovar att skicka ut ett P5Q SE till var och en som inte fått ett pris om ni betalar frakten, det vill säga om jag får de för de 2:- styck jag betalt för dem, vilket jag kanske inte riktigt litar på. 😛

Haha jag såg det också på prisjakt, men det verkar ha justerat priset till 948 :- nu. Återstår att se om du får dem för det priset 😛

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1229584
July 8, 2009 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

senast det vart något liknande, då var det runt halva priset eller om det nu var 1/4 av priset på SD minneskort (på tiden då dom kostade lite mer) men det var fortfarande så att det kostade xxx kr, jag beställde två styckna, dom makulerade min order och som började anklaga mig för att ha mixtrat med priserna på deras sida eller något liknande, hade varit någolunda okej att dom makulerade och förklarade att det hade blivit fel men att anklaga mig för vad dom nu sa gjorde mig bara arg.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1229585
July 8, 2009 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: senast det vart något liknande, då var det runt halva priset eller om det nu var 1/4 av priset på SD minneskort (på tiden då dom kostade lite mer) men det var fortfarande så att det kostade xxx kr, jag beställde två styckna, dom makulerade min order och som började anklaga mig för att ha mixtrat med priserna på deras sida eller något liknande, hade varit någolunda okej att dom makulerade och förklarade att det hade blivit fel men att anklaga mig för vad dom nu sa gjorde mig bara arg.

Så länge det inte är uppenbart fel pris (aka 2 eller 20 kronor, inte 3-400:- för exempelvis ett moderkort) har du rätt och kan dra det till ARN. Du kommer garanterat vinna. Fast det är ju lite fel tråd för det, erkänner jag.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1229588
July 8, 2009 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

jag misstänkte att det var fel, men var långt ifrån säker, kunde ju ha varit en ny leverans där priserna hade sjunkit, jag hade inget behov av minneskorten då, nu är dom billigare än vad jag INTE fick köpa dom för och så har det gått kanske 2 år eller något sådant.

då för jag väl göra on topic då. grattis till samtliga, det motiverar, körde datorn över natten idag 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 278
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL