April 17, 2005
Som en stark aktör på OEM-marknaden har Foxconn de senaste åren försökt slå sig in även på konsumentmarknaden med entusiastinriktade moderkort och även egna grafikkort. I Sverige har vi inte sett särskilt mycket av Foxconns grafikkort och det är något vi nog aldrig kommer få göra. Man har nu gett upp försäljningen av egenmärkta grafikkort och gjort en massiv omorganisation inom företaget genom att flytta närmare 9000 anställda från CSD (Channel Service Division) till sin OEM-avdelning.
Medan man väntas öka sin försäljning av konsumentmoderkort till 6-7 miljoner för år 2009, från 5 miljoner 2008, är det fortfarande OEM-marknaden som står för merparten av företagets omsättning. Här väntas Foxconn skeppa runt 30 miljoner kort i år.
Hur Foxconn planerar att gå vidare med sin satsning på konsumentbaserade moderkort är annars något oklart. Men vi hoppas få se nya modeller av deras Bloodrage och BlackOps modeller.
[Image Can Not Be Found] Foxconn kom inte längre än till NVIDIAs GeForce 9-serie
Källa: DigiTimes
1 Guest(s)