August 22, 2005
Vi har satt ihop en intervjusession med ASUS och nu vill vi ha våra läsares frågor.
Intervjun är tänkt att handla om teknik, marknadsföring, själva företaget osv. Det som den inte ska handla om är frågor av supportkaraktär (tex. "Min fläkt på moderkortet har gått isönder varkan jag byta ut den.").
Så om ni har några frågor om ASUS produkter, deras anställda, framtida planer osv. så skriv ett inlägg med era frågor.
Var vänliga att hålla tråden ren nu också, alla inlägg som inte är direkta frågor till ASUS ellersom är av teknisk support-typ kommer att raderas.
March 5, 2002
Hej :>
Min "fråga": Jag skulle vilja ha mera alternativ för Q-Fan-alternativet :), som det är nu så är det (om jag minns rätt) 11/16, till 16/16 :), mer finjusterat alltså, kanske i procent?
Sedan så skulle det vara trevligt om kommande moderkort eller nuvarande med BIOSuppdateringar (om möjligt) hade stöd för hotplugging av S-ATA 🙂
Tack för mig D;
November 15, 2002
- Lite nyfiken på ifall ASUS har för avsikt att fortsätta sälja ATI-kort även i framtiden; syftar på kommande genrationen.
- Om ja, kommer de att fortsätta med att erbjuda grafikkort från både ATI och nvidia.
- Kommer ASUS att fortsätta med att ge sina framtida grafikkort egna beteckningar (tex. V9570); förekommer inte i samband med deras ATI-serie.
- Om ja, hur kommer det sig att man valt att göra så?
November 29, 2001
Om ni känner att ni behärskar engelska hyffsat såfår ni gärna skriva frågorna på engelska. (Ni som redan postat får gärna editera era inlägg om ni orkar.)
milohenke:
ASUS kommer fortsätta sälja både ATi och nVidia i framtiden.
RaZoR1:
ASUS släpper sina nForce3 250 så fort chippen lanserats officiellt. (När det blir exakt är snarare en fråga för nVidia.)
November 7, 2001
September 28, 2003
Are you going to continue producing new mobo's for socket A or are you going to go with models already existing? Om ja (dem ska bygga nya) For how long are you going to continue producing new mobo models for socket A? jag var för snabb dej Undac han posta innan du hann låsa 🙂
November 15, 2001
Hi.
2 Questions
1. Why does the Tech support at Asus never replies to peoples Question form/Complaint? Isn´t this very rude? Many people complains about this.
2. When Will ASUS fix the HUGE issue with P4S333 and ATI 9700 XX Cards, with no Post. Described at:
http://www.abxzone.com/forums/.....adid=54274
Thank you
/draupner
September 28, 2003
legoloppa wrote: 😀 Hello ASUS When and if you guys back at ASUS are gonna make ypu graphics cards so tha user who have Abits mobo´s can use your graphics cards as of today i sure can´t use ASUS cards on my Abit mobo (AI7)
and that is all i had on my mind
Have a nice day folks
OT du kan väl använda deras grafikkort på vilket abit som helst OT sorry
July 8, 2001
😀 Jag vill veta om ni kan tillverka moderkort som har buffrat i DDR ramminnen? Som tillexempelt hårdiskar och cdspelare. Idag har vi så mycket minne i alla fall och om man på de inbyggda hårdisk kontrollerna kunde sätta in tex. en 512MB DDR minnes modul så hade men upplevt en prestandahöjning som hadde gjort stor skillnad speciellt i raidfunktioner. Sedan undrar jag om ni med era Asus/ASRock kort kommer komma ut med SIS socket 939 AMD 64 moderkort som har stöd för dualchannel (utan ECC) DDR 400 Mhz och i så fall när?
😀 I who’d like to know if Asus can make motherboard that cache I/O’s like hard drives and CD players in DDR memory? Today we have a lot of memory installed anyway. And if the built-in raid/sata controllers cold be cached with a 512 MB stick of PC 3200 memory it would make a big deferens in speed. The bus of the new I/O’s are reaching up to 1 GB or more soon. The best would be if the I/O cache memory would be the same as the dual channel memory of the rest of the motherboard. It would be even faster than a single stick of memory. Maybe manual/auto adjustable in bios?
My second question is, Asus/ASRock going to make SIS socket 939 AMD 64 motherboards that have dual channel PC 3200 support (not ECC). If so, when are they due?
January 11, 2003
Hi.
I was woundering why ASUS decided to use there own "Smart Doctor"?, instead of ATis OC system, "Overdrive", on there Radeon cards.
Mostly I wonder since most people I have talked to (friends and so on) have had problems with Smart Doctor OCing, on getting it to work correctly.
And as a follow up question, do ASUS know when they will fix those problems?, (and make Smart Doctor work or replace it with Overdive)
As a last question i would like to know if ASUS plan to expand there Radon fleet with excisting models (Like 9800/9600Pro, NP etc)? Or if they atleast plan to continue building newer models that will come from ATi?
2 Guest(s)