Fråga ASUS|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fråga ASUS
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 17, 2004 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har satt ihop en intervjusession med ASUS och nu vill vi ha våra läsares frågor.

Intervjun är tänkt att handla om teknik, marknadsföring, själva företaget osv. Det som den inte ska handla om är frågor av supportkaraktär (tex. "Min fläkt på moderkortet har gått isönder varkan jag byta ut den.").

Så om ni har några frågor om ASUS produkter, deras anställda, framtida planer osv. så skriv ett inlägg med era frågor.

Var vänliga att hålla tråden ren nu också, alla inlägg som inte är direkta frågor till ASUS ellersom är av teknisk support-typ kommer att raderas.

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
545419
February 17, 2004 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej :>

Min "fråga": Jag skulle vilja ha mera alternativ för Q-Fan-alternativet :), som det är nu så är det (om jag minns rätt) 11/16, till 16/16 :), mer finjusterat alltså, kanske i procent?

Sedan så skulle det vara trevligt om kommande moderkort eller nuvarande med BIOSuppdateringar (om möjligt) hade stöd för hotplugging av S-ATA 🙂

Tack för mig D;

Krozz
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 117
Member Since:
February 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
545452
February 17, 2004 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej !

jag undrar om ni kommer släppa några nForce3 250 modekort och isåfall när

Tack för mig //Matte !!

RatAta[BK]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 455
Member Since:
July 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
545475
February 17, 2004 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

hur många moderkort och hur många olika chipset kommer ASUS ha redo vid premiären för socket 939

miloheke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 828
Member Since:
November 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
545490
February 17, 2004 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

- Lite nyfiken på ifall ASUS har för avsikt att fortsätta sälja ATI-kort även i framtiden; syftar på kommande genrationen.

- Om ja, kommer de att fortsätta med att erbjuda grafikkort från både ATI och nvidia.

- Kommer ASUS att fortsätta med att ge sina framtida grafikkort egna beteckningar (tex. V9570); förekommer inte i samband med deras ATI-serie.

- Om ja, hur kommer det sig att man valt att göra så?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
545745
February 17, 2004 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni känner att ni behärskar engelska hyffsat såfår ni gärna skriva frågorna på engelska. (Ni som redan postat får gärna editera era inlägg om ni orkar.)

milohenke:
ASUS kommer fortsätta sälja både ATi och nVidia i framtiden.

RaZoR1:
ASUS släpper sina nForce3 250 så fort chippen lanserats officiellt. (När det blir exakt är snarare en fråga för nVidia.)

Bara_Bobby
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 239
Member Since:
November 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
545934
February 17, 2004 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

I am wondering if ASUS have any plans on releasing any new high-end motherboards for extreme overclockers and enthusiasts. If yes, can we have any info on what platforms and chipsets you plan to use.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
Member Since:
September 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
546224
February 18, 2004 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Are you going to continue producing new mobo's for socket A or are you going to go with models already existing? Om ja (dem ska bygga nya) For how long are you going to continue producing new mobo models for socket A? jag var för snabb dej Undac han posta innan du hann låsa 🙂

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
Member Since:
July 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
546382
February 18, 2004 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Hej asus!

1. Varför har ni ingen direkt Nordisk kontor/support avdelning?

2. Kommer ni att i framtiden att byta pcb färg på era moderkort, eller komemr ni köra med gult?

Draupner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
November 15, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
546400
February 18, 2004 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Hi.

2 Questions

1. Why does the Tech support at Asus never replies to peoples Question form/Complaint? Isn´t this very rude? Many people complains about this.

2. When Will ASUS fix the HUGE issue with P4S333 and ATI 9700 XX Cards, with no Post. Described at:

http://www.abxzone.com/forums/.....adid=54274

Thank you

/draupner

legoloppa
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
February 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
546961
February 18, 2004 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

😀 Hello ASUS When and if you guys back at ASUS are gonna make ypu graphics cards so tha user who have Abits mobo´s can use your graphics cards as of today i sure can´t use ASUS cards on my Abit mobo (AI7)

and that is all i had on my mind

Have a nice day folks

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
Member Since:
September 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
546999
February 18, 2004 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

legoloppa wrote: 😀 Hello ASUS When and if you guys back at ASUS are gonna make ypu graphics cards so tha user who have Abits mobo´s can use your graphics cards as of today i sure can´t use ASUS cards on my Abit mobo (AI7)

and that is all i had on my mind

Have a nice day folks

OT du kan väl använda deras grafikkort på vilket abit som helst OT sorry

Avatar
Bongo_SWE
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 207
Member Since:
July 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
547343
February 19, 2004 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

😀 Jag vill veta om ni kan tillverka moderkort som har buffrat i DDR ramminnen? Som tillexempelt hårdiskar och cdspelare. Idag har vi så mycket minne i alla fall och om man på de inbyggda hårdisk kontrollerna kunde sätta in tex. en 512MB DDR minnes modul så hade men upplevt en prestandahöjning som hadde gjort stor skillnad speciellt i raidfunktioner. Sedan undrar jag om ni med era Asus/ASRock kort kommer komma ut med SIS socket 939 AMD 64 moderkort som har stöd för dualchannel (utan ECC) DDR 400 Mhz och i så fall när?

😀 I who’d like to know if Asus can make motherboard that cache I/O’s like hard drives and CD players in DDR memory? Today we have a lot of memory installed anyway. And if the built-in raid/sata controllers cold be cached with a 512 MB stick of PC 3200 memory it would make a big deferens in speed. The bus of the new I/O’s are reaching up to 1 GB or more soon. The best would be if the I/O cache memory would be the same as the dual channel memory of the rest of the motherboard. It would be even faster than a single stick of memory. Maybe manual/auto adjustable in bios?
My second question is, Asus/ASRock going to make SIS socket 939 AMD 64 motherboards that have dual channel PC 3200 support (not ECC). If so, when are they due?

paddanx
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 674
Member Since:
January 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
550549
February 22, 2004 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Hi.

I was woundering why ASUS decided to use there own "Smart Doctor"?, instead of ATis OC system, "Overdrive", on there Radeon cards.
Mostly I wonder since most people I have talked to (friends and so on) have had problems with Smart Doctor OCing, on getting it to work correctly.

And as a follow up question, do ASUS know when they will fix those problems?, (and make Smart Doctor work or replace it with Overdive)

As a last question i would like to know if ASUS plan to expand there Radon fleet with excisting models (Like 9800/9600Pro, NP etc)? Or if they atleast plan to continue building newer models that will come from ATi?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 44
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL