August 22, 2005
I vår nyhet om Fuggers massiva rekord på 7,22 GHz nämnde vi även TXG, Texas Gaming Festival. Där ATI kommer att arrangera en överklockningstävnlig med "de stora pojkarna". Med Macci, Fugger och Oppainter på plats tycks det mig att tävlingen helt enkelt inte KAN misslyckas.
NH kommer givetvis 😉 att rapportera direkt från TXG i skepnad av vår egen mästare inom överklockning, Robert "Crotale" Kihlberg. Passa förresten på att läsa intervjun om SM med Robert när vi ändå nämner honom. Han tänkte ta sig ett litet snack med Macci och grabbarna på plats.
Nu undrar vi på NH vad ni läsare skulle vilja ställa för frågor till dessa herrar. Det är kanske inte varje dag man får chansen att fråga Fugger eller Oppainter något så passa på och skicka in era frågor bums till [email=peter@nordichardware.com]peter@nordichardware.com[/email]
Vi behöver era frågor senast fredag 14:00!
November 4, 2003
Har kommer lite uppdateringar fran Texas Gaming Festival.
Det kommer att komma mera detaljer, men jag vill ge lite "live" info har.
Jag har intervjuat Chilly1 och Bigtoe som var forst pa plats.
Chilly berattade bland annat att dom hade tagit med 2st 3-stegs cascade-anlaggningar och 2st 2-stegs cascade, mest som backup.
Anledningen till att dom inte tog med mera saker var att dom inte fick plats i lastbilen. 😮
Macci och OPPainter anlande for nagra timmar sedan och borjade forbereda sina system for lite heta siffror.
Jag lyckades fa nagra ord med Oppainter medans han startade upp sina bada cascade-anlaggningar.
ca. en halvtimme senare brande Opp sitt grafikkort och dom jobbar for tillfallet pa att voltmodda ett nytt.
Chilly1 har ocksa plockat fram LN2 behallare som vi kanske far sen Opp anvanda.
Macci har kort lite tester med 2st PCIce cascade-anlaggningar, men har for tillfallet slangt i ett luftkylt grafikkort. Ska forsoka lista ut vad det kan bero pa. Jag har aven blivit lovad att fa nagra ord med Macci och med en ansvarig fran ATI.
runmc ar ocksa har med tva cascade:er och enligt rykten kommer han att visa att det gar att spela vanliga spel med det systemet.
Jag hoppas jag kan ge lite fler uppdateringar allt eftersom evenemanget fortskrider.
November 4, 2003
Da kommer det en liten uppdatering igen.
Oppainter har fatt igang sitt system igen med cascade pa bade grafikkort och processor.
Fick en score pa 8200 i 3DMark2005 nyligen med grafikkort i 780/660
Fugger haller pa och kor LN2 pa grafikkort och cascade pa processor och nordbrygga.
November 4, 2003
Nu har jag haft en lang intervju med Macci och han har pratat lite om vad han har lyckats med hittills.
Hans FX55 har gjort 3650MHz i SuperPi och han tror att det ar mojligt att det ska ga i 3DMark ocksa. Det finns dessutom marginal med spanningen till den.
Grafikkortet gor ungefar 810 pa karnan och 690 pa minnet hittills, men det ar ocksa med relativt laga spanningar.
Pratade lite mer med OPPainter som for tillfallet inte far ut riktigt den hastighet han vill ur processorn. For tillfallet bara 3200MHz, medans den gjorde 3400+ igar.
I 3200MHz har han fatt lite drygt 8700 poang i 3DMark 2005.
runmc ar precis pa vag att starta upp sina cascade-maskiner, ska forsoka folja hans forsok.
1 Guest(s)