April 17, 2005
Frankrike har lyckats skapa en hel del diskussioner på sistone angående deras ganska hårda tankegångar kring DRM. De har nu vikt sig och kommer att göra viss ändringar, ändringar om knappast kommer göra industrin glada. De vill helt legalisera privat nerladdning från Internet, dvs endast för eget behov. All form av kopieringsskydd kommer att bli olagligt eftersom gemene man ska ha sin fulla rätt att göra kopior för eget bruk. Det innebär till exempel att alla dagens DVD-filmer blir olagliga, iTunes bedriver olaglig verksamhet, och alla andra internetbutiker som säljer musik med DRM med för den delen, osv. De som däremot försöker ge sig in på att tjäna pengar på att ladda ner film och musik kommer att råka ut för väldigt dryga böter.
Källa: Yahoo!
Via: Driverheaven
March 28, 2003
November 4, 2002
May 17, 2002
"/.../They include a phased penalty system for small-time downloaders, starting with a warning e-mail, then a formal letter and finally fines ranging from 300 to 1,500 euros/.../"
Som jag tolkar det så är det _INTE_ lagligt att ladda ner, men böterna kanske inte är så stora... Jag kan ha fel, är så trött att jag ser i kors.
November 27, 2003
airman wrote: "/.../They include a phased penalty system for small-time downloaders, starting with a warning e-mail, then a formal letter and finally fines ranging from 300 to 1,500 euros/.../"
Som jag tolkar det så är det _INTE_ lagligt att ladda ner, men böterna kanske inte är så stora... Jag kan ha fel, är så trött att jag ser i kors.
Jag tolkade det annorlunda iofs och det var dessutom frågan om en tidnings insidertips.
//Andreas
September 15, 2002
DoN wrote: Idén bakom att få göra privata kopior är ju god.
Men det orsakar ju som sagt lite problem.
Alla film och musikbolag måste nu släppa versioner det står: "France Edition" på förpackningen =)
Eller så släpper de versioner "non France" och skiter totalt i dem.
De lär ju få lite press på sig om de genomför detta. Resten av världen kan ju ladda från fransmän i fortsättningen.
March 5, 2005
Danne980 wrote: [quote=DoN]Idén bakom att få göra privata kopior är ju god.
Men det orsakar ju som sagt lite problem.
Alla film och musikbolag måste nu släppa versioner det står: "France Edition" på förpackningen =)
Eller så släpper de versioner "non France" och skiter totalt i dem.
De lär ju få lite press på sig om de genomför detta. Resten av världen kan ju ladda från fransmän i fortsättningen.
Tror du på riktigt att man kan ignorera ett så pass stort europeiskt land ??
Det är inte Afghanistan vi talar om här..
1 Guest(s)